Bloggintresserade

torsdag 2 mars 2017

Vår.

Hej alla vänner!

Nu ni har jag firat in våren på kolonin. 

Första fikat ute på trappen.
Oj så gott det smakade trotts att det inte var solsken. Den tog en runda bakom molnen.




Snödropparna står på rad och glädjer mig när jag kommer. Lite mer sol så slår de ut snart.





De första små snöklockorna har slagit ut. 
Det går ju inte annat än att jubla.


I mina tuvor med julrosor är det massor med knoppar som nog slår ut snart.




På vägen från kolonin såg jag de här svanarna på ett fält


Det ser lite roligt ut när de går på rad över fältet.

Några av svanarna är gråa än. 





Även om inte solen var med oss hela tiden så var det en riktigt skön dag på kolonin.
Ha nu ett fint slut på denna veckan. 
Kram Meta

13 kommentarer:

Malin sa...

Åå... ni är så långt hunna, här är allt så vintrigt och snötäckt ännu.
Som man längtar till den tid ni nu har, när allt knoppas och börjar sticka upp.
Kan tro det börjar "dra" extra ut till kolonin också!
Ha de fint!

Cat sa...

Nu blir jag avundsjuk, så underbart att kunna fika utomhus!
Så fina snöklockorna är, här trivs de tydligen inte. Jag har satt många, men inte en enda visar sig :-(
Ha de gott i helgen. Kram, Catarina

BP sa...

En himla massa våtecken här hos dig! Det får mig att le STORT:-)
Har aldrig sett en sådan "svanparad" - coolt!

Ä snöklockor samma sak som snödroppar eller?! De ser iaf likadana ut... säger asfaltbonden alltså;-)

Hajan sa...

Det är verkligen "vårtecken" i närhetewn av din kolonia.
underbart. Meta Du berättar så trevligt om dina plantor
och Vårtecken. Tusen tack

Solstrimmor sa...

Ja, nu börjar din tid som du längtat så efter! Härligt är det att se ljuset igen.

Ha en fin helg med förhoppningsvis ännu en fika på trappan.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ser ljuvligt ut och visst är det något speciellt med första fikan ute!
Ha en mysig helg nu...
Kram från Titti

A House With A View sa...

Vad härligt att våren kommit till din koloni :) Blir så avis när jag kikar in på bloggar och ser vårblommorna börjat komma upp, här ligger snötäcket djupt ännu, läääängtar efter våren :)

Mäktigt att se alla svanarna på åkern, de är vackra!

Önskar dig en fin helg!

Kramar aka

Veronica sa...

Det är så härligt att våren kommer nu! Kallt och utan sol kanske
men vi vet att det går åt rätt håll!

Häftigt med svanarna! Jag såg ett par komma flygande i går och det var mäktigt att se!

Ha det gott!

//Veronica-Sandacottage

Anni sa...

Men så härligt det ser ut! Våren har kommit fint hos dig.
Otroligt vad med sångsvanar, jag ser bara knölsvanar nuförtiden.

Carina sa...

Skulle så gärna komma nära en grupp svanar för att fota. Och visst är det både ljuvligt och vårligt att kunna dra ut en stol och bädda ner sig i.

Ha en fin helg! Carina

Maribel sa...

Hej Meta!
Fika ute, då är det vår. Några blommor förutom Julrosen har jag inte ännu. Men snart får jag se dem också.
Ha en fin helg /Marika

Rost och rädisor sa...

Härlig tid vi går till mötes! Det har blivit några trappfika här också och det är gott att lyssna på fågelsången och andas hög luft även om det inte är solsken.
Wow, så många svanar! Man kan undra vart de är på väg...
Trevlig helg
/Anette

Anette i Torsåker sa...

Har inte sett svanarna, men hörde dem komma och vända. De gjorde rätt för nu är det så vitt här (igen).
Första utefikat är avklarat, ser fram emot nästa gång.
Trevlig helg!
/Anette