Bloggintresserade

söndag 5 februari 2017

Som det brukar vara.

Hej go vänner!

Jaha då är det strax en ny vecka igen. Inte illa. Det rullar på med snö, regn blåst och lite sol med betoning på lite.
Det är nog som det ska egentligen, fast vi klagar och inte gillar det. Satt här och läste lite från förra året. Nog var det lika då också och även året innan. Bara att vänja sig med andra ord.

I veckan var jag och väninna till Eriks hjälpen nära mig. En lagom promenad och lite fika. 
 
Att det går att göra lite fynd gör ju inte saken sämre.
Den här gången blev det två reda lådor till min samling.



Nu är den nog snart fullt tillräckligt  Nu tar planering vid var de ska få sin plats någonstans i köket på kolonin.Tror jag vet.....

Jag har en sååå go väninna. 
När vi var till Huskvarna i fredags.En sån där spontan grej. Blev inte riktigt som vi tänkt oss men ändå........
Vi besökte Röda korsets loppis.  När jag stod och höll i en sak till en skojpresent.  Kom det fram en dam och sa att de skulle stänga. Gissa om vi blev snopna. Kl 14.00 ja det var nya tider nu.....Vi som nyss kom.
 
Jaha det var bara att vandra vidare då. Ett besök i en blomsterbutik blev det.Roligt när det kommer lite nytt i gamla butiker tyckte vi. 
Där fick E se en vas i stålrör för flera blommor...... 
Det där är väl nåt för dig.
Berättade då att jag letat efter den för jag har sett den på bloggen.....

 

Den går att vika ut åxå.
Jag är så glad för att jag fick den. Liten tidig födelsedagspresent.
Tack Kära E.
Du vet vad jag önskar mig utan att jag säger det.




 


Idag kom alla pelargoner hem från Vinterförvaringen.Det var spännande att se hur många som klarat sig.


 


Hurra alla hade nya skott och såg ut att bli fina efter lite ompyssling
Några hade till och med färska blommor.


De är livskraftiga minsann.



Måndag i morgon och mannen kör till Stockholm. Jag tänker följa med då(det är en sån resa så jag kan det). Min tanke är att gå på Fotografiska. Vill gärna se Lennart Nilssons foto. Han är ju bara såå bra. Tråkigt att han har gått ur tiden.
Önskar er alla en fin början på veckan
Kram Meta 

6 kommentarer:

BP sa...

Du är precis som min man och jag loppis-fans! Vi bara älskar gå på loppisar, men hittar sällan nå't att köpa. Hela atmosfären och människorna är toppen helt enkelt.

Välkommen till Stockholm och tre minusgrader! Men på fantastiska Fotografiska är det ju varmt i alla fall. Å du - har faktiskt träffat Lennart Nilsson irl. När jag jobbade för företaget (heter FLIR nu) som gjorde infraröda kameror inledde vi ett samarbete med vår egen fotograf och Lennart Nilsson. Lennart Nilsson är en fantastisk fotograf - banbrytande! Skrev en artikel om hans foton och "min" fotografs bilder i vår kundtidning. Vilket minne!!!

Inger Marie sa...

Så flott blomstervase med plass til flere blomster,den likte jeg:)
Herlig når pelargonien skyter...litt mere lys så er den igang :)
Ha en fin uke:)

Erikslundsliv sa...

Vilken annorlunda vas du fick! Fin med rosorna i!
Kul med ett besök på Fotografiska, där finns det alltid nåt kul att se. Jag gillar deras butik också!
Ha det så trevligt!
Kram, Ann

HWIT BLOGG sa...

Den vasen är så fin! Kul med besök i storstan och ett besök på Fotografiska...hoppas helgen blir härlig Meta.
Ha en fin dag nu, här är det full snöyra och vintervitt, ja ja...
Kram Titti

LINDA sa...

Stålramen med småvaser är ju alldeles underbar! Vilket fynd! Blir lite avis.

Kul att pelargonerna verkar ha klarat sig. Jag råkade kika runt på Sutarves sida i går och fick nästan sitta på fingrarna för att inte lägga en beställning. Ska nog i och för sig göra det ändå, men vill nog vänta lite tills det är varmare och ljusare ute. Drömmer ju om en frou frou.

Ha det fint!
Linda

Unknown sa...

Hej! Vet du någon som säljer den vasen eller vart den kommer ifrån? :) Tacksam för svar. :) Mvh Lisa Hult lisamariehult@gmail.com