Bloggintresserade

söndag 18 december 2016

Minne blott.

Hej alla vänner i Julbrådskan!

Det går fort nu och det händer massor. Julklappar ska slås in, korten skickas, kakorna bakas och maten lagas........Osv.

 
Idag tänder jag det 4de ljuset.  Jag tar det lite lugnt i år.
Glöggen är framplockad på sin bricka. Pepparkakorna(köpta) ligger i sin burk.

 
 
 Alla julkorten är skrivna och ligger på lådan. Även de som skickas på datorn är iväg.
Gör nog mest riktiga kort. Det är så roligt tycker jag.



Idag är det ett minne blott de här fina frost-taggarna i vattenpölen. De har återgott till vatten igen.


Alla träd och växter är gråa igen och solen den har gått i ide känns det som.

Att få ta härliga friska promenader i sol och några grader kallt det är en bra vinter för mig.



 




Vid min arbetsbänk och dator har jag ett litet skåp på väggen som varje år får härbärgera min Julkrubba.

 Det är en krubba jag gjort själv av olika figurer jag hittat och fått. Nu fattas bara herden till fåren.( Den verkar vara svår att hitta)



Nu fortsätter jag med lite julfixande här hemma. Eftersom vi alla firar Julen hos dotter med familj så känns det inte så viktigt att ta fram alla mina saker. Någon tomte på köksbordet blir det i alla fall. Det blir ju mest att plocka fram och ställa undan igen.Ett annat år är det min tur och då blir det roligare att plocka fram allt.

Nu önskar jag er alla som kikar in här en fin och bra vecka utan hets och stress innan jul.
Julen kommer ändå.
Kram Meta

11 kommentarer:

BP sa...

Du tar julen på betydligt större "allvar" än jag/vi. Å jag har inte ens skrivit ett enda julkort. Ska göra det imorgon - tror jag. Men då jag missat deadlinen för julfrimärken som var den 16 december har jag ju tills på torsdag på mig att skicka korten med vanliga frimärken. Å de flesta julhälsningar skickar jag ju också via mejl.

Det där skåpet med öppningen för krubban är urläckert! Perfekt storlek för en krubba. Å himla kul att du har gjort den själv. Du är duktig!!!

Unknown sa...

Fint med julkrubban, jag har svårt att hitta julstämningen men den kommer väl i veckan. Vi har helt ägnat oss åt att fira födelsedag och alla barn och barnbarn har varit hemma så det har varit full fart vilket jag gillar men nu är jag genomförkyld och det har jag inte riktigt tid med så jag hoppas det är bättre i morgon! Ha en fin julförberedelsevecka! Kram Lotta

ullie sa...

åh mysigt litet skåp du har . fint me krubban . ja när man inte är hemma så blir det ingen anledning liksom att ta fram en massa bara att mysa med innan o efter. ja du det blir jul ändå så är det ja orkar inte stressa men med noll julklappar väntar till 20 nu ha ha usch ja som det e men ja tror vi hinner ändå
kramar vännen o fin start på veckan

HWIT BLOGG sa...

Japp, jul blir det hur man än beter sig! Stress eller inte! Fina bilder du bjuder på...
Kram från Titti

Cat sa...

Kom precis på i morse att jag glömt skriva julkort, men det får väl bli morgondagens syssla :-)
Så vacker din krubba är, har precis fått tagit över en komplett sats figurer från svärmor. Men jag har inget stall och ingen naturlig plats fr den. Får väl känna efter och ha den på allvar nästa jul.
Ha de gott i veckan. Kram, Catarina

Hajan sa...

Julen kommer hur än vi gör, sen bliver vad man vill göra.
Hälsan är nog viktigast för oss över 80 år,
men man hänger med så länge som det är roligt.
När man inte vet om det är kul, då är det nog ha,ha, då är det nog bäst att sluta.
kram från Hajan,

Solstrimmor sa...

I det här huset finns ingen brådska alls! Jag tycker jag har all tid i världen nu när jag puttat över Anja till tryck! Det är precis som att föda barn... Nu börjar hjärnan hämta sig och ställa in sig på jultider. Ska också fira hos dotter så jag behöver inte ha kylskåpet fullt!

Ha en fin vecka.
Kramar från Eva-Mari

Inger Marie sa...

Koselige bilder, og rimfrost er jo sååå vakkert:)
Hyggelig at du likte mine små trær:)
En fin juleuke til deg:)

AnitasVäxtkraft sa...

Så fint du har gjort med krubban. Jag har faktiskt den riktiga ursprungliga kvar och alla gubbar och djur, sedan jag var liten. Din var ju precis lika fin. Fantastiskt rolig adventsljusstake! God Jul och Gott Nytt År från Blekinge.

Erikslundsliv sa...

Jag skickar också julkort fortfarande. Det är trevligt att få också!
Fint med krubban! Jag har också en krubba efter min farmor. Det är kul att den finns kvar och är intakt.
Ha det fint nu!
Kram, Ann

Sofia sa...

Åh så fin julkrubba.<3
Jag skickar också riktiga julkort, tycker det hör till!
STOR JULKRAM på dig!
Sofia