Bloggintresserade

torsdag 29 december 2016

Försök till en sammanfattning

Hej alla vänner!

Så var det lite lugna dagar då. Mannen jobbar fast han skulle var ledig och jag, ja jag gör inte så mycket kom liksom av mig när det inte blev som vi tänkt.

En duns i brevlådan och tänk då kom almanackan där min bild är med. Hela januari kan jag (och andra) njuta av den för jag gillar bilden.



Det är mycket som inte blev som det var tänkt i år. Bygget har nästan stått stilla.

 
 
En veranda med tak 
och trapp har det blivit 

  

På hela taket ligger det ytpapp nu. 
Precis innan snön kom i nov.






 




Innan dess fick jag min flaggstång målad och vimpeln uppsatt.






Det blev lite snopet med så mycket snö så tidigt. Den smälte ju bort och värmen kom tillbaka.(som tur var)


 
Till sovstugan blev det väldig fart med att få dit glasdörrar innan mer snö kunde komma.
Det blev bra och nu slipper jag frysa i vår och ljudet från vägen är också mycket mindre.







 


I mina land har 
det växt så det knakat i sommar.

Både nya och gamla växter 


 






Här är ett urval. Har så mycket bilder att välja på men jag ska inte trötta ut er.







 

Rosorna är nog de som varit sämst i år. Så nu hoppas jag på ett nytt rosår 2017


 

 

I växthuset har det också frodats både blommor och tomater och lite minigurkor blev det med.





Mina pelargoner har nog varit fina i perioder. Lite för mycket regn vissa tider och så har jag slarvat med näringen.Det får jag väl ta på mig och bättra mig till nästa sommar.

 Det har varit lite resor och gäster också. En ganska så fin sommar ändå fast vi inte fick flytta in i den riktiga stugan. 
Nu hoppas jag på att det blir innan  2017 slut istället.

Det var ett litet försök till sammanfattning av min sommar.
Hoppas ni också har haft det bra och ser fram mot ett nytt år med oskrivna blad.
Kram Meta   

12 kommentarer:

M/S Design sa...

Ett år går fort när det finns saker att göra, ni har ändå hunnit med mycket!
Det där med gödsla blommor är jag också dålig på, det är väl därför mina dahlior aldrig blommar.
Önskar dej ett riktigt gott nytt år
Mariana

Cat sa...

Men oj! Jag tycker nu hunnit med massor, det gäller ju att hinna med livet också ;-)
Ha ett underbart slut på det gamla året och ett riktigt gott nytt! Kram, Catarina

BP sa...

Roligt att du just sammanfattar din somar och inte hela året...

Men att vara med i almanackan är ju verkligen en stor succé tycker jag. Det ska du verkigen var stolt över. Å det är du också kan jag tänka mig:-)))

Å tänk så mycket ni har hunnit med på "landstället"!

Va' glad och stolt över vad du/ni har ådstadkommit under 2016!!!

Jord under naglarna sa...

Jag förstår att du är ivrig att fortsätta med byggandet, men det verkar som ni fått väldigt mycket gjort också!
Gott slut och gott nytt år!

Veronica sa...

Att få sin bild utvald och sedan publicerad är ju verkligen hur stort som helst. Jag har grattat förut men gör det igen :)
Mina rosor hade oxå sitt sämsta år nånsin denna sommar. Här var det väldigt lite regn och vissa hävdar att det var torkan som gör de "dåliga" så nästa år ska jag försöka vattna om det blir torrt.

Ha nu ett gott slut och gott nytt 2017 då stugan definitivt kommer bli klar!

Kram

Erikslundsliv sa...

Härligt med en fin sammanfattning av året! Ni har fått mycket gjort och det har växt så det knakar på kolonin. Du har gröna fingrar du!
Gott nytt år!
Kramar från Ann

A House With A View sa...

Ni har verkligen hunnit massor tycker jag! Och så himla kul att du fick din bild med i almanackan :) Kul att se en sammanfattning, att knyta ihop påsen om allt som hänt. Önskar dig ett riktigt fint nytt 2017.

Gott Nytt År!

Nyårskramiz aka

ullie sa...

heeej gott slut o gott nytt år önskar jag dej min fina vän Har oxå jobbat här i två dagar fast ja inte skulle
Hade du kikat in på denna bloggen ? http://sandacottage.blogspot.se/ mycket fina saker där

kram så länge o fint ny år

Inger sa...

Tycker ni har byggt jättemycket.
Gott nytt år!
Inger

Rost och rädisor sa...

Ibland behöver man se tillbaka för att inse att det ändå har hänt en hel del även om man upplever att det går långsamt. Man ska ju hinna med att njuta också och livet rullar på.
Ser ut att bli jättefint!
Gott nytt år
/Anette

Kolonilotta sa...

Tycker absolut inte att du ska se bygget som ett misslyckande för att huset inte hann bli klart. Livet är så. Det kommer ständigt saker emellan. Både bra och dåliga. Tycker ni har hunnit med jätte mycket och samtidigt sköta om en fantastisk trädgård som du har. Räta på ryggen och var stolt över era prestationer detta år!
Och grattis igen till att få med din bild i almanackan.
GOTT NYTT ÅR!
Kram. Susanne

LINDA sa...

Så roligt med kalendern. Härligt att få se den på riktigt :D

Jag tycker att det känns som om det har hänt massor hos dig. Fast det är klart, när man befinner sig mitt i någonting så kan det ibland kännas som om ingenting händer - eller att det i alla fall inte går riktigt så snabbt som man vill.

Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

Solsken
Linda