Bloggintresserade

onsdag 2 november 2016

Se det snöar se det snöar så roligt hurra eller...............

Hej alla vänner i snölandet!

Ja nu har väl inte alla fått snö förstås. Inte ens alla delar här i stan har fått lika mycket snö. Innan veckan är slut så har nog de flesta fått snö.
 

 De blommor som fortfarande finns kvar Tycks inte tycka att det är så trevligt med snön de heller.


 

 De små äpplen på trädet  är lite fina med snön på sig tycker jag 

Det var inte alls så lätt att få bra bilder när snön vräker ner och jag fryser om fingrarna.
Så med andra ord jag gillar inte alls snön som kom.

 


Det finns nog bara en viss kategori som älskar att det kom snö.
De är ute illa snabbt med pulkan.


Fick se den här lilla gubben från min balkong 5 våningar upp.
Den stod rätt under lyktan så den syntes bra.
Det är bra att barnen får nåt att göra och att de kan var ute. Känns som det är rätt mycket innesittande för här är så lugnt på området fast det är lov. Eller de kanske rent av sitter inne och läser det är ju läslov nu för tiden.

Jag själv läser inte och är inte ute i snön och leker.

 
Vad gör jag då:::: 
Jo jag har träff med dom här. De verkar gilla att få sätta igång och jobba.
Den gula fick vila idag. Får nog göra sitt pass imorgon när solen ska skina.


 Nog har jag lite svårt att förstå att det såg ut så här för bara några dagar sedan.
Imorgon måste jag upp och se om mina Afrikas liljor har klarat snön de står nämligen ute än. En ros måste jag jordslå åxå.
Det var svårt att ta in att det var dags så nu blev det så här.




Jag önskar er alla en fin mitt i veckan och en bra torsdag
Kram Meta

3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Så tråkigt med kylan, men nån gång måste den ju komma. Tänker på alla sniglar som decimeras och hur gott det är att ha tak över huvudet. Fina bilder blev det också! Tror nog afrikas blå lilja klarar nån natt med snö.
Här är inte ens alla lökar satta än och inga växter har blivit omplacerade som de borde. Det börjar bli kris. Förra hösten ryggskott, denna hösten för torrt + två veckors rejäl förkylning och nu är det som du säger rätt kallt att vara utomhus. Man får ta det som det är och man hinner det man hinner försöker jag intala mig.
Kram
/Anette

Erikslundsliv sa...

Det gick fort från fin höst till vinter, men det är ju som det är. Barnen är ju glada precis som du skriver! Alltid nåt!
Jag gillar att det blir vitt så det blir lite ljusare ute i alla fall.
Ha det fint!
Kram, Ann

BP sa...

Idag är vi aningen synkade. För utanför vår balkong har barnen också byggt en snögubbe som jag förståss har bloggat om. Gjorde också en runda med dammvippen idag, men fönsterputs får vänta till våren.

Lite löjligt med att döpa om höstlov till läslov. Visst ska man stimulera barn/ungdomar att läsa böcker. Men de gör ju iaf vad dom vill - troligen framför en dataskärm med att spela spel. Dessa påfund:-( Själv läser jag gärna böcker, men först och främst under sommaren sittandes på balkongen.