Bloggintresserade

måndag 11 april 2016

Svart och vitt.

Hej alla vänner!

Ja tänk att det har varit så varmt som en sval sommardag här hos mig på kolonin.Gått i bara tröjan större delen av dagen. Njuter!!!

 
Idag har jag haft sällskap av en otrolig sångare Hela dagen har jag fått höra den underbara sången då han letar sin partner..
Den sitter i ett vildkörsbärsträd. Ser ni blomknopparna



 

Den sjunger allt vad rösten förmår.
Det är nog den som har fötts här för några år sedan. Den är så nyfiken på vad vi gör, nästan så vi snavar över den.
Det är lika kul varje år den dyker upp. 




Min huvuduppgift idag var att måla takfoten svart.
Det är gjort. Resultatet blev mycket bra. Huset ser inte alls lika högt och stort ut nu.
Det är nämligen nästan 75 cm. från golvet till marken på den här sidan. Ni vet ju att min tomt lutar massor.


Marken runt om min koloni börjar få den där fina vita matten nu.
Så härligt det är.



Om ni har missat det så säger jag det igen. Jag gillar verkligen att göra kransar i olika varianter.
Nu har jag prövat med vitsippor. Undrar bara hur länge den håller sig fin.
Får nog lägga den i vatten lite då och då.


De fina Rococo penséerna har jag planterat i en soppterrin. Jag tyckte de förtjänade en fin "kruka". 





Det var min härliga måndag på kolonin. Hoppas ni har det lika bra. 
I morgon ska jag på en liten utflykt vad som händer då får ni veta en annan gång..
Ha det gott i vårsolen någon dag till.
Kram Meta

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Underbar medarbetare! Det ser jättefint ut. Snart är allt ert slit över och ni kan njuta av ert goda arbete. Hoppas på fortsatt fint väder, här börjar dagen bra! Ha en trevlig utflykt!

Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Det är sån roligt att följa Ert arbete. Vitsipps-kransen
är ju underbar. Du när faktiskt jätteduktig
lycka till med allt.

Cat sa...

Ser verkligen jättefint ut!
Ha de gott och njut av dagarna. Kram, Catarina

ullie sa...

Men guud vilken underbar krans ja jag vet ju du gillar o göra dem =)

sötaste du <3 Tack blir så glad över dina snälla kommentarer . Tur att du peppar mej . ja man är verkligen helt slut även ifall felicia idag räknar ner o säger mamma 6 och en halv vecka är det nog nu du behöver jobba lite till ha ha roliga barn.
ja gud så skönt det ska bli att bara kunna sitta o vila o njuta sen o gud så kul att inreda .. längtar!!

fin onsdag kramar