Bloggintresserade

lördag 12 december 2015

Tredje Advent och Lucia.

Hej alla vänner!

Nu har det gått en vecka igen. Ljusen blir fler och fler. Tre stycken denna helgen. Inte nog med det. Lucia gör entré i morgon också.





Lite julkänsla har jag nog fått i alla fall.
Idag var min väninna och jag på en liten julmarknad en bit härifrån. Vi brukar vara där varje år.

Det blev ett litet Tovat hjärta med en ängel som fick följa med hem.

 Mest brukar det bli ätbara saker som följer med hem. Det får snart inte plats med mer julsaker här.

Jag börjar förstå hur mina föräldrar kände det som äldre.Det blir inte lika mycket som plockas fram här nu heller.  

Det finns vissa saker som betyder mycket och de kommer fram på sina platser varje år.
 
Det är bland annat de fina Luciatåget som görs av
Erkers Marie Persson


Nu är det Lucia i morgon så min krona har fått mossa och ljusen är tända.

Jag får bänka mig med lussebullar och kaffe vid Tv. i morgon.Lite ovant att inte vara på jobbet och se barnen där. Har mannen tur så hinner han se det innan han åker på jobb.

I mitt kök har den limefärgade Amaryllisen slagit ut.
den blev fin tycker jag Jag fick en spindel amaryllis också för några veckor sedan.
Lite kul med nya skapelser.





Nu önskar jag er en fin och bra Lucia dag var ni än är.
Kram Meta

12 kommentarer:

Anjas Hill sa...

God Luciamorgon!
Sitter precis och avnjuter en underbar Luciakonsert i SVT1!
Göteborg har ingen Lucia i år. Troligen aldrig mer, vilket är tråkigt.

Ha en fin och rofylld dag!
/Anja

Cat sa...

Visst är det mysigt med Luciamorgon :-)
Vi fick lite förkänsla i fredags när en söt skolklass sjöng luciasånger för oss. I morse fick det bli tända ljus och en kopp te framför TV-apparaten.
Fint Luciatåg du har.
Ha de bäst. Kram, Catarina

Min Lilla Kokvrå sa...

Lusse Lelle, Lusse Lelle elva nätter före jul...
Visst rusar tiden fram och snart är julen här.
Idag blir det ett besök i blomsterhandeln för inköp av cyklamen, järnek och silvergirlang till ett jularrangemang.
Önskar dig en stämningsfull Lucia! / Birgitta

lavendia sa...

Önskar dig en fin luciadag också! / Britt

Hajan sa...

Underbart jag har varit på 2 luciaframträdanden. Redan kl 06,30 var det Adolf Fredtiks ungdomar som sjöng så vackert på 4an- Srn slog jag över på ettan där var det fint med. Örgrytes ungdomar som hade
Lucian.
Det har varit en underbar morgon.

Erikslundsliv sa...

Lucia-morgon på en söndag är mysigt så man kan njuta utan att stressa iväg till jobbet.
Tänk att det redan är tredje advent! Här har vi äntligen lite frost ute så det blir lite vitt och fint åtminstone.
Ha en fin Luciadag!
Kram, Ann

Katta sa...

Så fin den Luciakronan är <3 och luciatåget!! Tycker inte att julpynt gör sig om man plockar fram allt man har och överdekorerar, så mycket finare att bara ta fram favoriterna så de får sitt eget utrymme och inte försvinner bland an massa annat. Ha en trevlig Lucia, kram Katta

ullie sa...

Den lucian är ju så fin som hon göra va hon heter. la den på instagram idag en sån bild =)

ja du här är det ju felicia i år som är trea och går lucia i skolan det är sista barnet på lucia. kommer kännas konstigt
de ska ha sitt sita framträdande på skolan för eleverna nu i morg månd kl 8.45 tror ja gå dit o kollla =)

Hoppas att du har en fin lucia har kikat nu några dagar så stannar nog hemma okollar tv idag i stället. mysigt det oxå varit o farit ute var dag så jobbigt vill va hemma o mysa

må så gott o hoppas vi får ine lite mera julfeeling =) kram

ullie sa...

Glömde säga vill oxå ha en fin äkta lucia krona kan hoppas man hittar en en dag det e såå fina kram igen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blev frukost och skönsång från tv,n här
också i morse. Någon livs levande lucia har
jag inte sett till iår. Hoppas ni hinner få
klart det ni tänkt på kolonin innan vintern
kommer, fast den ser ut och dröja.
Ha en fin luciakväll och kramar/AM

Änglarum sa...

Hej så här på Lucia kvällen... ditt lucia tåg är såå fint!!! och det lilla tovade hjärtat var sött <3 har landat i soffan efter att ha gästat Göteborg kika in får du se! kramiz Jessica

Inger Marie sa...

Så fine fine lucia du har:)
ja,det går rasende fort nå...en uke er borte på et blunk.
Amaryllusen din var nydelig:)
God ny uke:))