Bloggintresserade

lördag 5 december 2015

Andra Advent

Hej alla vänner!

Ja ni nu är det andra advent och vi tänder ljus två. Det känns väldigt konstigt tycker jag. Har nog aldrig varit så långt från en adventskänsla som i år.

Hur har ni det??
Här är regn, blåst och 10 grader varmt nåt galet är det i alla fall.




Det hjälper inte hur mycket ljus och julfigurer jag ser. Ingen glädje alls över det.






 

När det blommar Klematis och penséer på kolonin varje gång jag kommer dit.

Att Julrosen har knoppar som nästan är utslagna kan jag tåla, det är ju inte ovanligt.






Nu är det ju några veckor kvar till Jul så det kommer säkert att ändra sig. Om bara min högerarm vill sluta att krångla så jag kan baka och göra som jag brukar till jul så blir det nog bra.
Nu vill jag önska er en fin och bra andra Advent
Det får representera min helgbild hos Mj. Foto 
som även har en tävling om en framkallning av en fototavla. 
Kram Meta

18 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Nog är det konstigt, det håller jag med om! Nu, på andra advents tidiga morgon är det +10,6 grader utanför mitt sovrumsfönster. Det borde vara med ett minus framför! Men vi får nog vänja oss att vintrarna blir milda. Och somrarna varmare.

Hoppas din arm blir bättre snart. Kanske du hållit för länge i penseln?

Kramar från Eva-Mari

Kolonilotta sa...

Har du problem med din arm? Det var inte roligt att läsa. Hoppas den blir bra snart. Ha en jätte fin 2:a advent. Kram

Lykkelig i hagen sa...

Her er det vått, vått, vått og mye vind. Men frosten har "heldigvis" tatt knekken på blomstringen. Det føltes ikke bra med full blomstring omkring i midten av november, men heldigvis kom det et par dager med frost! Håper armen din kommer seg raskt! Julestemningen kommer nok, skal du se! Ha en fin adventstid! Klem fra Anne-Kristin

Mejrams! sa...

Samma här, ingen julfeeling alls! Svårt att få den när det blåser så som det gör varje dag och temperaturen ligger på plus tio grader! Hoppas du snart blir bra i din arm, inte roligt att ha ont. Önskar dig fin 2. advent!

lavendia sa...

Nej, ingen julkänsla alls. Det är fint med alla ljus dock. / Britt

Erikslundsliv sa...

Inte alls juligt här heller. Blåsigt och 10 grader varmt tyvärr. Hoppas att det blir bättre till julhelgen!
Hoppas också att din arm blir bättre snart!
Kram, Ann

Isas Trädgård sa...

Här har det blåst i flera dagar så jag håller mig inne i värmen med tända ljus. Önskar dig en riktig härlig 2.a advent trots 10 grader varmt och blåst!
Ha det så gott !
Kram/Isa

lavendia sa...

Tredje bilden är violkungsljus, som finns i många färger inte bara violblått. / Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint ditt förra inlägg var, rött är
sött. Håller med om julkänslan, den är
på noll här också. Blir nog snopet när
julafton kommer om man inte lyckats vända
innan dess.
Fin söndag och kramar/AM

Katta sa...

Tänker inte så mycket på att vädret är dåligt för julkänslan i år tycker det är så mycket annat som påverkar negativt. Man får ta det som det är och ligga lite lågt och göra det bästa av allt och tro på att vi har bättre jular att se fram emot. Söt adventsljustake. Kram Katta

Annika Christensen sa...

Här har det blås i en veckas tid och det är nästan omöjligt att jobba.
Tur att det gick att laga växthuset så fort som det gick.
Allt fint pynt blåser ju bort.
Skall bli så kul och se när ni är färdiga med bygget.
Allt gott så länge.
Annika

Änglarum sa...

Hej!ja det känns lite bakvänt med vädret,det gör ju mycket för att få känslan..men jag tycker man mår gott av allt ljus överallt,annars vet i katten om man orkat detta mörker.Hoppas din arm blir bättre,värk är inget kul!! Önskar dig en fin kommande vecka kram o krya<3 från Jessica

Rost och rädisor sa...

Jag brukar inte ha svårt med att få julkänslorna att infinna sig, men i år verkar varken kransbinding eller annat kunna locka fram dom.
Allt gott
Anette

amo sin blogg sa...

Flotte bilder som klart er med på å lokke fram julekjensler.
Her er storm og regn, så lite julestemning...

Violen sa...

Fin adventsstämning hos dig! Annars är det dåligt med den varan med många plusgrader och näst intill storm! Men tänk om det hade snöat, då hade det varit riktigt besvärligt med drivbildning och annat. Ser fram emot julesnö, då blir det fin stämning!
Ha det bra!

cissi sa...

Här lyser julstämningen också med sin frånvaro. Idag har vi 8 grader varmt och sol klockan nio på morgonen.

anemonen sa...

Vädret är inte som det var förr numera, men vi kan inget göra mer än det bästa inomhus för att skapa julstämning. Det går och jag hoppas din arm läker så du kan göra det du har tänkt dig. Trist med sådana aber. Finfina blommor och julrosor är mina favoriter.

Lotta sa...

Så mycket fin adventsstämning du bjuder på! Hoppas armen blir bra snart! kram.