Bloggintresserade

måndag 30 november 2015

Söndag i regn

Hej alla vänner!

Regnet det bara öser ner och jag orkar snart inte mer. Det tar kål på min kropp alla dessa lågtryck.

Min väninna och jag skulle gå till vårt äldsta område idag. För äntligen har någon fattat att det är där vi ska ha Marknader och Julskyltning. Vårt Tändsticksområde.
Vi väntade länge innan vi vågade ge oss iväg, det regnade som bara den och vadå roligt att gå ute då.



Men till slut gav vi oss iväg. Det hann bli så där lagom mörkt.
Och visst är det mysigt.Alla lampor och Ljus...... men var är de då. 
Här skulle vara ljussättning av elever från vår ljuslinje på Universitetet.

 
vi vandrar vidare och titta dääär........

En värmande brasa och bänkar att slå sig ner vid. Men vem vill det i regnet. 
Fint var det.


 
Men kolla på väggen.
Det där var fränt.



Nu såg vi inget mer men det var säker så att regnet kom i massor och antagligen satte käppar i hjulet.

 


Hantverkarna som skulle stå ute och sälja fick flytta in.  Vem vill försöka sälja tomtar och annat av ull när det bokstavligen vräker ner regn.





 Det var tur att det finns tomma lokaler att vara i. 
 



Några som trotsade regnet fanns det ändå.

Det här gillade jag mycket betongstjärnor i mossa och ris med belysning.



Att köpa glögg och god dricka det hör ju till och passade verkligen bra idag.




Jag som tror jag varit fåraherde i mitt förra liv hade naturligtvis en ljuslykta med ullkant med hem. 

 







Och till min glädje så fanns det några djur också 
Ett får fick jag med på bild. 


Blir det bra så här kanske.Så söt.



Det var min regniga julskyltning. Kan bara hoppas att de som bestämmer inte misströstar till nästa år, för då vill jag se det igen i bättre väder.
Önskar er alla en bra vecka utan storm och regn
Kram Meta

11 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Men så synd att det regnade så mycket! Det förtar det mesta. På söndag är det julmarknad uppe vid gruvan och jag hoppas verkligen att vi slipper regn! Söt ljuslykta med fårpäls och fina band (nästan lite Leksandsbandslikt, hihi).

Kanske blir det sol i morgon, det ska bli det här:)
Kramar från Eva-Mari

Inger Marie sa...

Huff så trist med mye regn!
Flotte og stemningsfulle adventbilder:)
Fin kveld til deg:)

Rost och rädisor sa...

Trevligt med kvalitetshantverk och Tändsticksområdet är mysigt att besöka alla tider på året, ja fast kanske inte i spöregn då.... Det regnade på vår julskyltning i Växjö också.
Allt gott
Anette

lavendia sa...

Som sagt - Tändsticksområdet, är som gjort för julmarknad. Men även Smedbyn är fin och det är dit vi brukar åka. Dock inte i år, för då var vi inte hemma. Synd att det regnade så. / Britt

Erikslundsliv sa...

Inget vidare julmarknadsväder men ni verkar ju ha haft trevligt ändå!
Jättefint med ljussättningen på väggen och söt ljuslykta du hittade?
Kram, Ann

Erikslundsliv sa...

Det ska ju såklart vara ! cch inte? Tokigt det blir ibland!
Kram igen, Ann

Snäckskalsdalen. sa...

Trist att det regnade så! Hoppas man fortsätter att ljussätta för det är så fint! Och vilken fin lykta du hade med hem! Urgullig!
Agneta kram

Kolonilotta sa...

Kikar in och önskar dig en jätte fin kväll!
Får läsa ikapp imorgon! :)
Stor kram

Cat sa...

Jaa söndagen bjöd ju det mest bedrövliga väder, Vi passerade ju Jönköping vid lunchtid och sen igen lagom till eftermiddagsfikat, men det vräkte minsann ner vid bägge tillfällena. Då är det bra med egen termos ;-)
Ha de bäst. Kram, Catarina

LINDA sa...

Tråkigt väder vid ett sådant evenemang och trist att du mår dåligt när det är lågtryck :/ Hoppas att du har det bättre nu. Här är det 3,6 minusgrader och en gnutta snö.

Kram
Linda

cissi sa...

Läser ikapp lite och ser att du varit på julmarknad i tändsticksområdet. Där är det verkligen fint!