Bloggintresserade

tisdag 20 oktober 2015

Ännu ingen frost.

Hej alla vänner!

Ny vecka nya förehavanden. 
En sväng till kolonin.


Så mörkröda har nog aldrig blåbärsbusken hunnit bli innan löven fallit av. 



Ingen frost ännu. Så det blommar för fullt både i krukor och rabatter.
Rosen "Super Star" är så vacker med sina knoppar och tror visst den tävlar med blåbärsbusken om vem som kan lysa rödast.





En riktigt skön dag idag, solen värmde det gick så lätt att fixa det som jag tänkt. Plockat av alla blad på rosen vid entrén. Den är så svår att klä in med väv på våren annars om inte grenarna är nerstuckna i ställningen.
 
I grannens fläderbuske är det ett väldans liv av fåglar som kalasar på bären( ingen just nu då) 




När tidlösan börjar däcka för året så tar den vita julrosen vid.
Det är knopp i många av dom så i år får jag njuta länge av dom.




 





Jag är 

 fascinerad av att rosorna vill blomma än.
Knopparna står på rad för att slå ut. Himlen är blå som en fin sommarhimmel. Så härlig dag det varit.
Nu önskar jag er alla en lika fin dag idag
Kram Meta

5 kommentarer:

Trädgårdsform & design sa...

Så fina bilder :) Visst är det skönt när frosten uteblir så sensommarblommorna kvarstannar en stund till :) //Victoria

Min Lilla Kokvrå sa...

Verkligen härlig dag att njuta av! och frosten får gärna dröja ett tag till...

Ha en fortsatt fin vecka! / Birgitta

Cat sa...

Det är verkligen vackra höstfärger nu, vi har tyvärr haft riktigt trist gråväder med duggregn i två dagar. Men det får gå det med, det hör ju årstiden till liksom. Jag är tacksam så länge vi slipper den värsta kylan och morgonfrosten.
Ha de gott. Kram, Catarina

Erikslundsliv sa...

Härliga bilder! Här har vi haft frost några nätter redan. Det blir till att skrapa rutor....
Ha det gott!
Kram, Ann

Kolonilotta sa...

Det är verkligen helt fantastiskt att få se att dina rosor fortfarande bommar...
Vilken lycka att få njuta av dom så här länge