Bloggintresserade

måndag 10 augusti 2015

Sommar, Sommar...........

 Hej alla vänner!

Det är ju tur att sommaren kom till oss i år med, även om den hade lite svårt att hålla tiden. En månad för sent nästan........

Det har varit så härligt i en veckas tid. Jag har njutit och lyckats känna att det är sommar.
En dag med blicken mot 
himlen blev jag lite nostalgisk.
 För titta visst är det de här molnen vi målade som barn på våra teckningar.........

Jag gillar att ha buketter med blommor på bordet och då i glasvas.
Det är inte det lättaste, vasen är för lätt, bordet lutar och det kommer en vindpust. Vad händer???? Jo naturligtvis så faller den ner på duken.( i bästa fall)
Nu ni är det avhjälpt.
Ja har fått en kristallvas av en väninna. Massor av tack för den!!!!! Nu kommer det att bli mååånga buketter hos mig.

Det är fortfarande några rosor som inte har slagit ut hos mig. Den här upptäckte jag nu i helgen, det är en krukros som jag inte har en aning om vad den heter.Vacker är den i alla fall.



Det finns en blomma som jag har svårt att få blommor på.Det är den vackra stockrosen. 
Här har en granne många som växer i en gång mellan tomterna. 

Blomman påminner  om en hibiskusblomma tycker jag.
Såg idag bilder på dubbla Stockrosor. Så fina de var.Den har jag inte sett i verkligheten någon gång.

Nu ska jag ta mig en titt hos er andra. Ha det så gott
Kram Meta

4 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så härligt att få njuta av sommaren och se ulliga, gulliga moln segla förbi. Vilken snäll vän som ger dig en tung och stadig vas så att du får ha kvar dina vackra buketter.
Kram,
Regina

LINDA sa...

Visst har det varit underbart. Jag brukar ha samma problem och har funderat på att lägga en sten i botten av vasen. Men kristall var ju smart - de vaserna brukar vara tunga :D

Kram
Linda

Rost och rädisor sa...

Fint moln. Jag brukar fantisera om vad de föreställer.Detta kan vara en nalle som flyger åt höger med armarna uppsyräckts.
Allt gott
Anette

Kolonilotta sa...

Så vackert när allt blommar.
Och vad roligt att se att maken kommit igång med grunden till huset.
Ska bli jätte roligt att följa bygget.
Tack för alla fina och uppmuntrande kommentarer!
Det värmer verkligen.
Stor kram!
Susanne