Bloggintresserade

fredag 21 augusti 2015

Sommar lycka

Hej alla vänner!

Jag är så lycklig över alla de fina dagarna vi får nu i aug.Ikväll satt jag ute och fikade till 21. vid 6-tiden satte jag på koftan och trodde att jag skulle få gå in för det var kyligt tyckte jag. Så hände nåt. Vinden försvann och det blev så skönt.
Det är det här jag längtat efter hela sommaren.






 Det här är min absoluta favoriten bland min liljor.




 


 "Innocent Lady"


 


Den är så vacker och nästan 1½ m hög.

Den står mitt i landet mot vägen.Den syns över hela trädgården.
Jag njuter varje dag av den 
Det får nog bli någon mer till hösten.Om jag hittar den.



Bären på "Svart Aronia" börjar bli färdiga att plocka och en del blad har fått den fina röda färgen som de har på hösten.


 

Här leker två fjärilar med varandra.


De är vackra att se på och bli glad för. 

 






 Nog har vi en fin tid just nu. 

Jag sparar bilder på min näthinna till vinterns grå och kalla dagar. Som den här.


 Det här är min första " solhatt" som blommar hos mig. Det var den här som sorken nästan tog död på.
Men jag flyttade den och gav den lite extra omsorg.
Nu hoppas jag att den överlever så jag kan skaffa fler. Det är en av favoriterna på hösten som jag har skaffat mig så många gånger men ingen har överlevt.

 Den här filuren har vi på kolonin. Den skuttar glatt mellan våra tomter utan att vara så där väldigt rädd.
Jag tror inte han är så där vidare omtyckt. Det blir lite misshandlade växter efter hans framfart.



Några sommarbilder till er från min koloni i augusti.
Kram Meta

5 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Ja visst blev det en underbar sommar så här på slutklämmen!
Jag har knappt sett några fjärilar i sommar, men jag hoppas att det kom med värmen nu. Dina liljor och fjärilar är jättefina!

Cat sa...

Jaa, jag måste då säga att augusti varit underbar, vi prickade in semestern helt rätt i år ;-)
Liljor är så underbara, för ca 15 år sedan hade jag stora hav av liljor, men de har tyvärr försvunnit :-(
Vilken himla fin hare, hos oss har vi mest vildkaniner och de gör massor av skador, men vi har haft en harfamilj under våren.
Ha de underbart. Kram, Catarina

Kolonilotta sa...

Vilka vackra liljor.
Hur många sorter har du egentligen?
Förstår att den där kaninen ställer till problem för många.
Men den är ju riktigt söt! :)
Hoppas ni får en lika fin och varm kväll idag!
Kram!

A House With A View sa...

Jaaaa visst är det härligt med vädret!! Och den här helgen är inget undantag, vi får se till att njuta ordentligt. Jag hoppas på en tur med båten idag, lovely! Och vilka fina bilder du visar, sååå vacker lilja. Och solhatt vill jag ha i min trädgård också, sååå fin! Förstår att du njuter bland alla dina rabatter.

Kramiz aka

stardust sa...

Looks like one of the perfect summer days. Your Innocent Lady is so beautiful and I know how relaxing to watch butterflies flitting from flower to flower. Enjoy the rest of summer to your heart’s content, Meta.

Yoko