Bloggintresserade

söndag 9 augusti 2015

Snart etapp två.

Hej alla vänner!

Oj oj oj vd det rusar på ,dagarna alltså. Nu har det snart gått en hel vecka på mannens semester. Han jobbar och sliter med plintar och markarbete innan han kan börja med det roliga som han säger.Att gräva lera är det värsta han vet Önskade att jag kunde göra det åt honom.
Så här långt har vi kommit nu.


Trampat jordgolv under huset, Hihi. Det ska på grus här sen.

Plintarna börjar hamna på rätt plats nu.
 

Snart är det dags för etapp två Att snickra.




Sedan vi hördes sist har dotter och måg varit här och hämtat sin dotter.
Det blev några trevliga dagar med god mat och lång kväll i verandan innan de for hem igen.

Den här salladen bjöd jag på och en massa annat men kameran den glömde jag.




I lördags fyllde en av mina kolonivänner år. Då gjorde jag den här kransen till henne. Den hade hon hela kvällen på huvudet och var såå fin i den. 



I min trädgård har en vit Gladiolius slagit ut. den här är så fin med lite lila längst in.
 






             Även den nyaste liljan har slagit ut jag bara tokgillar den.







 När jag sitter och äter har jag den här utsikten mot ett av mina land. det gillar jag att titta på



Nu önskar jag er alla en fin och skön vecka
Kram Meta

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fick jag en sån fin krans skulle
jag inte heller ta av den, superfin!
Har inte riktigt fattat vad ni bygger,
trodde huset var klart. Men man kan ju
såklart ha flera.
Ha det gott och stor kram/AM

Lykkelig i hagen sa...

For en nydelig blomsterkrans! Du har virkelig mye blomstring nå! Vakkert er det! Ha en fin augustuke! Klem fra Anne-Kristin

Erikslundsliv sa...

Jag älskar gladiolus! Såg att de börjat sälja dem på Ica nu och nästa gång jag handlar åker det nog med en bukett hem. Så kul att ha en i rabatten, det har inte jag!
Kramar, Ann

Hajan sa...

Det är en fröjd sastt hälsa på hos Dig. Ni har verkligen stora projekt
på gång.
Önskar Er lycka till med allt atbete