Bloggintresserade

måndag 20 juli 2015

Margareta, Linderholm och Gärdsmyg.

Hej alla vänner!



Oh vad det går fort, redan 20 juli. En dag som jag har firat med jordgubbstårta och kaffe med flera Margaretor i släkten.  

Det var alltid långbord  på gräsmattan och många gäster. På borden stod de såna här buketter med rosa rosor och vita stjärnor.

De senaste åren har det inte blivit så. Jag saknar det faktiskt.
För mig har det varit viktigare än min födelsedag till och med.
Mannen jobbar och jag är ensam här på kolonin.

I går blev det tapetserat på tvättrummet.Det blev så bra som jag tänkt mig. Jag är så nöjd.
 
Det fattas några krokar och hyllan för badlakan.Det ska bli ett hänge för där också, skönt att slippa se allt.
Hittade en sydd påse för borstar och kammar på loppis den ska få ha sin plats bredvid spegeln.
Det är bra att jag har detta att glädjas åt idag.





I går fick jag min lilla blyga fågel på bild. Den satt på staketet med mat i munnen till sina barn. De bor i en klätterhortensia hos grannen mitt emot oss..
 
 

 
Den är ju bara så härlig med sin lite annorlunda stjärt.
Gärdsmyg är namnet. 
Kan inte bli annat än förälskad i den.


 
Här kommer en bild på min sista pion. Den med bastkjol och en jokerhatt.. Hihi.



När jag låg och vilade idag såg jag en pelargon ni kanske inte har sett. den heter Linderholm. Jag ser nästan Lena framför mig när jag tittar på den.
 
I vintras mådde den väldigt dåligt. Nu efter omplantering och lite pyssel så har den tagit sig igen och nu har den två långa blomstänglar. Sånt gör mig glad.


Nu börjar det bli kyligt så jag får nog ta och gå in med datorn och koka mig nåt varmt. Tända ljusen i verandan och mysa för mig själv.

Ha det så gott och grattis till alla andra Margaretor.
Kram Meta

8 kommentarer:

Cat sa...

Grattis på namnsdagen :-) Att gratulera på namnsdagar är jag definitivt inte världsbäst på, vet aldrig vem som har namnsdag när.
Fint sällskap du haft i dag, gärdsmygen är så söt.
Ha de gott. Kram, Catarina

Tittis Trädgård sa...

Åh så fint ni fått det i tvättrummet! Jättesöt tapet som passar bra till panelen. Vad kul att få besök av gärdsmyg, det är nog rätt ovanligt. Den ser för söt ut med sin lustiga stjärt. Ha en skön kväll/ Titti

Lotta sa...

Så fint det blev med tapeten, måste kännas kul! Läcker pelargon! Må så gott! /Lotta

Charlotta sa...

Så trevligt med besök av gärdsmygen. Det händer att ser den här hemma också ibland och jag har faktiskt lärt mig att känna igen dess läte så ibland hör jag den när jag går i skogen.

Ha det gott!

Kolonilotta sa...

Va roligt att lyckas ta så fina bilder på Gärdsmygen!
Ditt tvättrum är ju så himla mysigt.
Den där tapeten gillade jag verkligen.
Får man fråga var du köpt den? :)
Stor Grattiskram på namnsdagen! ♡

Hajan sa...

Det är så underbart att läsa hos Dig, Du låter så nöjd och glad.
Vet Du jag har aldrig sett en sådan fågel.
Det är ju inte klokt man lär sig något varje dag,trots min höga ålder.

Ha det så gott önskar Hajan

A House With A View sa...

Stort grattis på namnsdagen!! Wow vad himla fint det blev med tapeten, sååå fint mot det vita. Jag gillar tapeter med mönster och din är helt i min smak :) Vacker och speciell pion där också. Vi har också en fågelfamilj vid vårt hus, kul att se föräldrarna hämta mat, vilket jobb de har varje dag, puh!

Angående min spaljé, den är i metall och är köpt i butik för länge sedan.

Kramar aka

Erikslundsliv sa...

Grattis på namnsdagen fast en dag för sent! Hoppas att du fick en fin dag!
Kramar, Ann