Bloggintresserade

tisdag 26 maj 2015

Hagel,regn och annat.

Hej alla vänner!

Ja jag säger då det, vädret det blir man aldrig klok på. Idag skulle det vara fint med sol. Vad händer, jo det haglar och regnar om vart annat.
Hagel på hustaket.
Solen visar sig däremellan också, bara det att när jag går ut så börjar det regna igen. Undrar om det är meningen att jag ska hålla mig inne idag.



Tulpanerna ser nästan ut som de skulle vara vaxade,Vattendropparna hänger på bladen


Det ser ut att bli lika mycket krusbär i år som förra året.
Mycket god marmelad och pajer blir det då. Mums






Allium är en boll jag gillar speciellt när de växer många ihop.






De här har funnits vid huset hela tiden.De var många fler från början men jag har flyttat dom vid flera tillfällen. Huset ska ju rivas och byggas ut precis här.







Min körsbärsbuske har fått så fina blommor i år, hoppas det ska blir bär också.





Det var dagens hälsning från mig.
Kram Meta

5 kommentarer:

Charlotta sa...

Regn kan ju vara bra, men hagel bara förstör... :( Tulpaner, mina får vara ifred för rådjuren i år fast jag vet inte varför, bara tur tror jag. Sork har jag inga problem med för de trivs nog inte så bra i stampad lerjord. ;) Peppar, peppar...

Hoppas solen skiner på dig i morgon. ♥

Mejrams! sa...

Usch och fy för hagel och regn. Framförallt hagel, som kan förstöra så mycket just nu. Hoppas vädret blir bättre imorgon hos dig! Kram Merja

MODERN COUNTRY sa...

Dårlig vær, hagel eller ikke, den vakre naturen skinner igjen allikevel Meta ! Fin farge på tulipanene dine, gylden som solen. Imellom regnskurene har jeg vært ute og kikket på bærbuskene og knoppene vokser her også, gleder meg selv til paier og annet deilig en kan lage og nyte til sensommeren og høsten. Dyrker du selv noe ?

Takker for hyggelig besøk i min blogg og ønsker deg også en herlig forsommer. Fineste tiden ! :)

Cat sa...

Man känner sig lite som Ronja - "Det är en ovanligt ombytlig vår vi har" bara det att hon säger det i november. Huuuu!
Det är verkligen kallt nu och jag skulle minsann inte klaga om det blev några grader varmare ;-)
Jag hoppas verkligen att våra fruktträd inte blommar förgäves i år. Många jordgubbar och smultron har fått svart mitt hos oss, men jag hoppas att de sätter nya blommor.
Ha de gott. Kram, Catarina

Hajan sa...

Det är väldigt varierande vädret nu, Nyss hade jag telefon från en väninna, inte alls långt härifrån. Frågade om åskan gick här med, det hade blixtrat och regnat. Nej sade jag, men jag såg på marken att det regnat, men åskan har jag inte hört.

ha det bra emellan skurarna önskar Hajan