Bloggintresserade

söndag 1 mars 2015

Nytt i årstidsskåpet.

Hej alla vänner!

Nog känns det i luften att våren är här. Några bakslag med snö och kyla har det varit och det kommer nog något mer kan jag tänka mig.Som idag då det snöregnar med snålblåst.

 

Det blev en promenad i solen förra söndags em.Gick förbi mitt ställe med sälg. Och där var massor med videkissar på grenarna.



Vi hade snöfritt här tills i förra lördagen, då det kom en hel del snö.. Som tur är så är det +grader så det har smält  bort.Jag hoppas det inte blir fler bakslag nu som ligger kvar.

 

Ett stort knippe sälg fick följa med hem. Det står nu i vardagsrummet och gläder mig när jag går förbi och sitter och ser på tv.
Det är ju VM. Hurra för alla duktiga Svenska tjejer och killar.Så många medaljer det blivit.







Även mitt årstidsskåp har fått lite nytt på hyllorna.Det känns så bra att pynta med lite våriga saker. Det brukar annars bli till Påsk jag ställer in andra saker där.
Den lilla blå fågeln har dottern gjort i småskolan.


Önskar er alla sköna vårdagar.
Kram Meta

6 kommentarer:

Vilt og vakkert sa...

Heisann... ja, vi gleder oss till sola skinner. Det skal visstnok skje i morgen alt.
Fuglene har kvitra lenge, og tulipanenen stikker opp av jorda. Slipp fångarna loss, det är vår!
Ha ei flott uke ;:OD)

cissi sa...

Jag tittade också efter sälg, men hittade ingen. Men nog är våren på väg och den som väntar på något gott väntar ju som sagt aldrig för länge.....:)

Cat sa...

Så härligt när solen tittar fram och så fina säljkvistar du hittat. Alldeles raka och långa :-)
Ha de gott, Kram, Catarina

Linda sa...

Beautiful. :)

LINDA sa...

Hos oss är det nästan snörent nu, men i morgon ska det tydligen snöa rejält igen. Fast det blir nog inget som ligger kvar.

Ha en fin dag!
//Linda

Änglarum sa...

Hej!ditt årstidsskåp är ju så mysigt!! längtar efter allt som hör våren till <3 ha en fin vecka<kram Jessica