Bloggintresserade

lördag 7 februari 2015

Trädgårdsfärger

Hej alla vänner!

Idag är det en lite annorlunda färg bland våra blommor som är på tråden " Betonggrå" Undrar hur det ska gå då.

Massor av saker i Betong, det har jag, Är en av mina favoriter bland blommor och blad. Tycker att de höjer många planteringar en hel del..Blommor går jag bet på hos mig.
Spännande att se hur ni tänker.




Jag börjar så här.
Det här lilla hemmagjorda vattenblänket hittade vi under huset när vi kom hit. Det är ganska grunt så jag får fylla på vatten flera gånger om dagen när det är sol.

 Måste bara visa stenarna som mitt barnbarn målade när hon var här. De står vid grinden och hälsar alla välkommen till mig.
 Fåglar det är nåt jag inte kan vara utan bland mina växter och bord. Det har gått så långt så mannen säger " ingen fågel nu va" när vi kommer i närheten av dom.
Men jag smyger ändå med någon  ibland.
 
Ställen för ljus. Det är viktigt hos mig.
Min tomt ligger så till att det är tidigt mörkt på höst och vår och för att få lie effekter bland mina växter har jag mycket ställen där det är levande ljus, gillar mer det än lampor.





Naturligtvis finns det massor av krukor hos mig i betong.Både stora och små.

Kolla in till Charlotta  så får du se hur andra tänker.
Önskar er alla en fin söndag
kram Meta

13 kommentarer:

Maribel sa...

Dina betongsaker är fina, men finast är stenarna som ditt barnbarn har målat. Ha det gott!

Merja sa...

Några fåglar har jag också:) Fina stenar av barnbarnet!!
Ha en fin söndag!

Anette sa...

Kan bara hålla med, det lyfter fram allt så fint. Fint fågelbad du hittade. Plötsligt händer det eller hur ;) Fast visst är det lite pyssel på varma dagar att fylla på. /Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint inlägg, du hade ju mycket av betong. Krukan på sista bilden blev jag jätteförtjust i.
Kramar/AM

Cat sa...

Betonggrått är en av mina favoritfärger. Japp, jag är allt lite grå. Men jag saknar faktiskt än så länge betong i trädgården, men det kommer, det är jag säker på.
Fina bilder, tycker det grå är så fin kontrast till sommarens färger.
Ha de gott. Kram, Catarina

Rost och rädisor sa...

Trevligt inlägg och stenansiktena gillar jag alldeles extra.
Allt gott
Anette

G:a Affären sa...

En trädgård blir mer spännande med lite överraskningar, gärna i betong. Och gärna också lite levande ljus!
Hoppas du hade en fin vistelse i Dalarna.

Kramar /Cia

Helena sa...

Jättefina betong saker! Jag tror att jag gillar stenansiktena allra mest :)
KRAM från mig!

Millas Trädgård sa...

Håller med dig! Det är verkligen snyggt med grått mot växter i trädgården.
Ha det gott!
Milla

Annika Christensen sa...

Det är en färg som hör hemma i trädgården. Sista bilden är min absoluta favorit kruka - ursnygg.
Ser att jag har varit lat och missat en del. Har mycket att fixa med utställningen just nu.
Allt gott till dig
Annika

lisashus sa...

Så många fina "trädgårdssmycken" du har! Just betong passar så fint in bland grönska och blommor!

Ja du, nu längtar man rejält efter våren, men jag är jätteglad att solen skiner och att ljuset äntligen är tillbaks!
En fin start på veckan önskar jag dej!
Kram
Lisa

Ninnis sa...

Vilka underbara härliga "gråa" saker du visar upp från din fina trädgård....=)

Kram Ninni

stardust sa...

I like the frog, stone faces, doves, and the fruit-looking flower pot. Nice idea to illuminate your garden with candles. I like the delicate wavering of the candle light but be careful about the fire.

Yoko