Bloggintresserade

lördag 28 februari 2015

Trädgårdsfärg Ljusgul

Hej alla vänner!

Då var det en ny färg  på gång hos Charlotta den här gången är det ljusgul.

Undrar om jag har så mycket av den varan.

Efter en stunds letande hittade jag faktiskt en del som jag inte kom ihåg först.

Först ut är den gula aklejan med sina undre rosa kronblad.


Jättedaggkåpan är ju också gul även om den här har fått en mer lime färg.

En av mina favorit klematisar är ju
 " min lilla ängel"
Den är gul på insidan. Även den skiftar lite i färg beroende på hur ljust den står.



En ljusgul kärleksört. Den är både fin och tråkig. Stöttar man inte upp den så spretar och lägger den sig ner i jorden.

 En av många hatad växt är Lupinen.
Jag gillar den. detta är inte ett vilt exemplar utan köpt i butik och ska inte sprida sig som den vilda. Jag väntar med spänning på hur det skall bli.


Rosor som är ljusgula har jag också några. Den här vackra Aicha får representera dom.

Till sist en vaniljgul Tagetes. Den står i växthuset mot skadeinsekter. Annars gillar jag inte tagetes. 



Det var mitt bidrag denna helg till Charlottas tema.
Önskar er alla en fin och skön helg
Kram Meta

10 kommentarer:

Merja sa...

Läckra ljusgula hos dig! Hörde att Dagliljor som man vill ska tokblomma ska planteras om och delas varje år...kanske passar dom ändå hos dig. Då kan du ge bort en bit eller två varje år:)
Ha det gott!

Maribel sa...

Jag gillar också lupiner, har inte haft dem förut, men köpte en vit för några år sedan,jag måste vara den enda personen i hela universum som inte får en lupin att blomma, den kommer upp varje år men inga blommor. Får göra ett nytt försök, och den gula du har är jättefin. Ha det gott!

lavendia sa...

Sådana aklejor hade min mamma massor av. Och jag inte en enda. De är väldigt fina. / Britt

Erikslundsliv sa...

Jag tyckeratt alla lupiner är vackra, även de vilda. Hos mig gör det inget om de sprider sig eftersom vi bor i skogsbrynet och det får vara lite vildvuxet här!
Kram, Ann

Refleksjon på livsvegen sa...

SÅ FINE BILETE AV BLOMAR!

GOD SØNDAG :-)

maryaustria sa...

A wonderful variety of yellow! Beautiful flowers!

Sabelhagens Olivlund sa...

Åh så mycket fint i ljusgult, aklejan är så vacker.
Ha det gott
Kram Maria

Karin - Mina Rum sa...

Många snygga blekgula exempel. Rosen Aïcha är väldigt vacker, den har jag också med i mitt inlägg.

Kram, Karin

Anette sa...

Härligt och ljusgult inlägg! Ha de så gott. /Anette

Carina sa...

Tack för tipset! Har köpt en påse månskensgul tagetes och alltså ska några in i växthuset i sommar :) Clematisen har jag spanat på länge och Aicha är bedårande. Du plockade fram många inspirerande bilder.

Ha det gott! Carina