Bloggintresserade

onsdag 4 februari 2015

Snö kallt och ny Julrossort.

Hej alla vänner!

Ja ni nu har vi fått snö även vi så vi klarar oss. Det är nog stor variation mellan 10-20 cm är det.

 Det blev en liten sväng till kolonin idag. Måste ju se till den efter våra objudna gäster före Jul. Tog också med två dörrar till köksbänken vi ska spara. De får målas här hemma.

 


Snön den ligger kvar har till och med kommit lite mer. 
Allt står och väntar till våren kommer och vi är här igen.

 




Det blir bara korta visiter nu, för inne i gamla stugan var det -4 grader. Inte så trevligt att vara i. Det blåser rakt genom stugan så att värma upp är det inte tal om. Bara om vi ska vara där.
Ute var det -1 grad.

På min balkong står den fina julrosen
Helleborus,
"Verboom Beatuy"

Hjälpane mig vad den blommar. Måste ibland gå ut och kika på den  för jag är så glad över den. Nu står den vid fönstret så jag ser den när jag sitter i soffan..

 
 Det kommer hela tiden nya knoppar.








Det är nog den bästa julrosen jag köpt. Måste se om det finns fler kvar på Blomsterlandet, det var där jag köpte den.

En stor fördel är ju att den inte har så mycket blad. Ska bli spännande att se om den får det i sommar när jag planterat ut den.
Jag tycker att det är lite dumt med de andra jag har. Det blir så mycket och stora blad där de står, så de perenner som också står där nästan försvinner.
Nu hoppas jag på att den julrosen kommer i flera färger. Den är säkert så omtyckt att det vore värt det.


Pippina vid fågelbordet och jag önskar er alla en fin mitt i veckan dag
Kram Meta

6 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Roligt när julrosorna trivs. Har själv inte provat den nya bladlösa sorten.
Ha det fint mitt i veckan du också
/Anette

Jord under naglarna sa...

Kan man alltså ställa ut julrosen man nyss köpt? Även om det är minusgrader? Jag har mina inne i väntan på våren, men det kanske är onödigt då.

Vilken fin fågelbild. Jag stod och försökte få till en bra talgoxebild medan det fortfarande var dagsljus, men jag lyckades inte särskilt bra. :)

Må så gott!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Julrosen är fantastiskt fin, och det är svårt och hitta såna som har lite blad.
Fina bilder från kolonin också.
Kramar/AM

Högagärde sa...

Så härligt med julrosor. Mina finns under snön. ;-)
Så gulligt av dig att göra lite reklam för min gårdsbutik. Jag vet inte om du fått mitt svar på mail men jag ser ju att du sett inlägg.

Kram Elisabeth

Cat sa...

Men så söt den julrosen var. Får nog kolla på Blomsterlandet jag med vid tillfälle ;-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Hajan sa...

Så fin den är den lilla Julrosen
så fin och så rak i ryggen
trots denna kyla.
vi hörs i morgon