Bloggintresserade

onsdag 25 februari 2015

Påskpyssel.( tidigt, njaa)

Hej alla vänner!
Ja då var jag hemma igen, några dagar med dotter och barnbarn fick jag här hemma också.
Det blev både loppis och pyssel även här hemma.

Ett ställe jag sällan går på är Myrorna här i Jönköping. Jag hittar sällan nåt där.
 

Den här gången fanns det nåt jag " behövde" Plåtkrukor kan jag inte få för många av. 


Nu är det ju tid för vårblommorna jag tycker att de passar så bra till zink.Nästa år lyser de så fint i min rabatt, för de planteras ut när de vissnat ner.


Pysslet då. Det är ju lite tidigt med Påskägg men vi ses kanske inte mer före påsk. Det fick bli ett pyntat ägg.Barnen och jag brukar försöka göra det tillsammans.

Hade några servetter med fjärilar som vi använde.






 
Det blev ett riktigt fint ägg.Det syns att hon är van att pyssla.



Vi gjorde också en liten tur till Kolonin. Så glad jag blev när jag kom dit för det hade hänt mycket på en vecka.

Det var minst 2 dm snö när jag var där sist. Nu var den helt borta och några tuvor med snödroppar kikade mot mig.

Den rosa julrosen hade också börjat blomma. Den hade börjat visa sina knoppar innan snön kom. Så där har den legat och väntat.För att titta fram just nu.
Det här är vårkänsla på hög nivå. Några bakslag har vi redan fått sedan bilderna togs.De har åter gömts i snö.
Önskar er alla en fin dag
Kram Meta

10 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så trevligt du haft på din resa tillsammans med dina kära! Jättefint pysslat påskägg!

Härligt när din koloni nu töat fram... som du längtat!! Det går verkligen åt rätt håll nu. Fast här i Falun skyms våren av det pågående skid-VM:et och alla människor som intagit stan. Vilken folkfest... och vilka duktiga deltagare:) Idag blir det spännande igen. Jag bänkar mig framför tv:n med en hög näsdukar och försöker vårda min förkylning.

Ha det fint!
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med Irisar, passar jättebra i zinkkrukor. Och påsken är ju tidig iår så lite påskpyssel passar bra, jättefint ägg.
Kramar/AM

lavendia sa...

Kul med påskpyssel med barnen, även om de inte är barn längre. / Britt

Änglarum sa...

Hej! så kul att pyssla,lilla E har ju att brås på både mamma o mormor ;)) tycker ibland att man kan hitta saker på myrorna! beror lite på vad man letar efter..du hade ju tur :) ja här snoras det..atjooo..ja bara att gilla läget!ha det gott <kram Jessica

Erikslundsliv sa...

Så skönt det måste vara att se att det blir lite liv på kolonin! Blommor som kämpar mot vintern och vinner... Fina ägg ni har gjort, vilken tur att dina barnbarn har sin mormor att pyssla med!
Kram, Ann

Här är gudagott att vara ! sa...

Fantastiskt med dessa små blommor som tittar upp så fort snön försvinner.
- Vilken livskraft !
Så fina påskäggen blev och dina loppisfynd var verkligen passande att ha blommor i !
Sköt om dej nu och en mysig helg hoppas jag att du får !
Kram / Anneli

maria at inredningsvis sa...

Vilka vackra blommor :) det visar verkligen att snart är det äntligen VÅÅRR

Om du gillar lyxiga doftljus kan du kika in hos mig idag :)

ha en härlig helg

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

Mejrams! sa...

Riktigt fin är den din julros, underbar färg. Underbara är också våririsarna. Kramen

A House With A View sa...

Oj vilket jättefint påskägg! Heja vad duktiga ni är på att pyssla!! Och vilken fin julros! Så kul att se, våren är på intågande :)

Många kramar aka

HWIT BLOGG sa...

Åh så roligt och massor av skönt påskpyssel!
Zinkkrukorna var söta du, vilket fynd...
Ha nu en skön fredag, ta hand om dig!
Kram,
Titti