Bloggintresserade

torsdag 26 februari 2015

Blommigfredag Favoritsysselsättning.

Hej alla vänner!

Hoppsan här var det svårt. Undrar om jag har någon favoritsysselsättning?????
Tänker så det knakar...... Jag älskar ju allt som görs på kolonin.meeeeeeeeeen skulle kanske vara det här då
Att fika i växthuset med goda vänner och familjen.





Nu tror ni nog jag blivit tokig i alla fall.

Det är sant. Naturligtvis finns det lite annat som jag älskar att göra för att jag ska kunna sitta och njuta och fika. 





Att få plantera och skörda det som jag satt.
Både på buskar, grönsakslanden och växthuset.Annars blir det inget gott till fikat och maten.
Egenodlat smakar ju bäst som alla vet.

Växthuset är nog min favoritplats, att bara vara där och greja, fika och äta mat. Det är det bästa jag vet.


Det var mina tankar kring dagens tema i Blommiga fredag
Min favoritsysselsättning i trädgården.
önskar er alla en fin fredag
Kram Meta

25 kommentarer:

ulla laiho sa...

Man skulle nog njuta mer av trädgården än man gör - kaffepaus med tårta och lyssna på fågelkvitter ...

lavendia sa...

Kan bara hålla med. / Britt

Gunilla - Jord under naglarna sa...

Låter härligt! Jag jobbar hårt för att bli bättre på att slå mig till ro, inte helt lätt när det finns så mycket kul att ta tag i :)
Trevlig helg!
Kram Gunilla

Änglarum sa...

Ser och är ju mysigt i ditt växthus..våfflorna du bjöd på när vi var hos dig smakade supeeer...tänk vilken härlig tid som kommer....och du kan tro jag är trött på dessa jäkla förkylningar,äter både vitamintillskott och extra mycket frukt.men vad hjälper det!!Trevlig helg <kram Jessica

Carita och Bertel sa...

Vilket fint grönsaksland. Att kunna plocka egna grönsaker måste också vara en favorit antar jag. Ha en fin helg. Carita

Susie på Stjärnarve... sa...

Att umgås med sina vänner i trädgården är helt klart en favoritsysselsättning här med!
TREVLIG HELG
Susie

Rost och rädisor sa...

Förstår att hela kolonin är din favoritsysselsättning. Ser ju hur frodigt och välfyllt det är i rabatter och lådor på dina bilder och att allt är gjort med mycket kärlek.

Ha det så fint
Anette

livihagen.blogspot.com sa...

Når du er så heldig å ha et veksthus, så forstår jeg godt at det må være fantastisk trivelig å få sitte der å nyte. Herlig. Riktig god helg til deg.

Ninnis sa...

Att njuta av trädgården är en viktig syssla....=)

Trevlig helg !

Kram Ninni

Piasofia sa...

Visst är det härligt att kunna sitta ner och njuta av en fika!
Må så gott!

Inger sa...

Bra val, fika i växthuset är bland det bästa!
Kram

Anna-Maria sa...

Härligt låter det! Skönt med en "fristad" för kropp och knopp.

Cat sa...

Men visst är det underbart att njuta av sin trädgård, på många sätt.
Ha de gott. Kram, Catarina

Sofie sa...

Härligt att njuta en smula :) Ha det fint!
Kram Sofie

Millas Trädgård sa...

Ser härligt ut! Växthuset är även en av mina favoritplatser.
Trevlig helg!
Milla

Barfota i mossan sa...

Javisst är fikat viktigt!! Men som du skriver smakar det ju bästa när man gjort sig förtjänt av det :-)
Trevlig helg!
Katarina

Erikslundsliv sa...

Du har så fantastiskt fint i dina grönsaksland! Önskar att jag hade tålamod och lika gröna fingrar som du men jag tycker att det blir för mycket rensande så fort jag försöker odla något. Men det vore kul att lyckas någon gång!
Trevlig helg!
Kram, Ann

Gunilla sa...

Underbar sysselsättning.
Njuta av egenodlat är ju en riktig lyx.
Trevlig helg

Maribel sa...

Inget går upp mot att få smaka av det man själv odlat. Ha det gott!

Mias Trädgård sa...

Vilket jättefint inlägg, Meta! Klart man måste fika med mellan varven! Alla odlar ju efter egna förutsättningar och det är ju också en del av charmen! Jag tycker det ser väääldigt inbjudande och trevligt ut! Hoppas du får en fin och solig helg! :) Mia

Inger Marie sa...

Åjaa..jeg er enig med deg...sitte i veksthuset og hygge seg med mat og gode venner er toppen!
Flotte bilder!!
God helg og takk for dine søte kommentarer:))

Villrose sa...

Det høres og ses bra ut!

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Instämmer! Fika, slå sig ner en stund, umgås, kika sig omkring... Absolut en favoritsyssla! =o))
kram
Katarina

Carina sa...

Tur att jag inte hade läst alla andras inlägg när jag började. Då hade valet blivit svårt. Så klart är avkoppling och fika lika stor favorit när jag tänker efter :)

Kram, Carina

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Låter och ser toppenmysigt ut!
Trevlig vecka!
Hälsningar Ewa :)