Bloggintresserade

fredag 6 februari 2015

Blommig fredag Vårlängtan

Hej alla vänner!

Nu är det fredag igen en härlig sån för jag åker till Dalarna idag och ska ha det lite mysigt där några dagar. Men nu först är det ett  Blommiga fredags tema och vad passar bättre nu när hela Sverige har fått snö än att längta till våren.

Det finns ju hur mycket som helst att längta till på våren. 
Men för mig är det nog det där med att sitta på bron eller i växthuset, nu då, och fika i solen. innan all snö smält bort.







De första penséerna i baljan på bron och solen från en klarblå himmel.

Lite vårkänsla kan jag få här när jag ser viden där kissarna kikar ut ur sitt skal.
Det finns hopp.

Det här får vara mitt bidrag denna Blommiga fredag
Önskar er alla en fin helg
Kram Meta

28 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag håller med dig inget går upp emot att njuta av vårvintern när solen börjar värma och man kan sitta ute och njuta.

Trevlig Helg

Solstrimmor sa...

Ha det så trevligt! Jag längtar också till våren... men mest efter målaren, han kommer på måndag!
Dotterns kalas idag får jag hoppa över... en gräslig magsjuka har tagit musten ur mig, och förresten, tror ingen vill att jag kommer!!

Ha en fin helg och hälsa Ann.
Kramar från Eva-Mari

Gunilla - Jord under naglarna sa...

Kan bara instämma med eftertyck! Inget går väl upp mot de första värmande solstrålarna och man sitter och bara njuter....
Ha en riktigt fin helg!
Kram Gunilla

Anette i Torsåker sa...

Välkommen upp till trakterna. Nu får se hur vilket snötäcke som gömmer trädgårdarna.
Ha en skön helg!
/Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gulligt med din keramikkisse som tittar på blommorna, längtan efter vår blir större för varje dag.
Ha en bra resa
Kramar/AM

Inger sa...

Mycket att se fram emot!
Kram

Maribel sa...

Helt rätt, skönt att komma ut och sitta i solen med en fika. Ha det gott i Dalarna! Marika

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Instämmer, första fikan, penseérna, solen som börjar värma så smått...
Ha det så bra i Dalarna!
hoppas
Katarina

Villrose sa...

Deler de vårlengslene der, ja!

Carita och Bertel sa...

Jag ser att solen lyser så fint på dina bilder. Här tittat solen fram nu också och fåglarna solar sig. Ha en fin helg. Carita

LINDA sa...

Det där med att sitta på bron och fika får mig nästan att rysa av mysfaktor. När det droppar från taket och de första snödropparna har tittat upp. Det är verkligen så ljuvligt att barndomen känns riktigt nära.

Kram
//Linda

Lotta sa...

Jaa, man längtar verkligen nu, men idag är det ju lite vårkänsla eftersom solen nu lyser och det är plusgrader. Trevlig helg. Lotta

Leena sa...

Så fint det ser ut med penséerna! Bara solen kommer fram så är det ju skönt att sitta ute nu också, rätt klädd fryser man inte. Det är på tiden att vi får några soliga dagar! Kanske blir det lite glimtar i helgen ...
Ha det gott!
Leena

Piasofia sa...

En fika i solen en vinterdag innan våren sätter fart är absolut nåt speciellt!
Må så gott!

Sabelhagens Olivlund sa...

Underbar vårlängtan du bjuder på.
Kram Maria

Millas Trädgård sa...

Håller med! Det finns inget bättre än att bara få vända näsan mot solen och njuta!
Milla

GladiGrönt sa...

Ha det skönt då i Dalarna. Önskar dig lite vårsol!/ Monica

Merja sa...

Låter mysigt både nu och i vår:)
Trevlig helg!

Unknown sa...

Å sitte ute i solveggen eller i drivhuset å nyte vårens solskinn er utrolig deilig! Jeg blir glad bare av å tenke på det:)

Katta sa...

Skulle kunna vara rätt mysigt att sitta ute på de där skinnen en solig vinterdag med, hoppas du får det härligt i Dalarna, kram Katta

Högagärde sa...

Å. Hur mysigt som helst. Tänk att få vända ansiktet mot solen en stund. Blunda och njuta av värmen trots att det egentligen är vinter.

Ursäkta mailstrulet. Jag försökte svara på ett som var vidarebefodrat och det går ju inte. Det stod typ samma sak som i kommentaren som jag lämnade hos dig.

Kram och trevlig helg
Elisabeth

A House With A View sa...

Vilka härliga bilder!! Och nu hoppas jag att du får det riiiiktigt fint i vackra Dalarna :)

Många kramar aka

Tittis trädgård sa...

Håller med dig! Finns inget som slår första fikat utomhus på våren. Ha det så trevligt på resan/ Titti

Louise sa...

Sköna bilder! Att sitta ute i vårsolen med en kopp i handen och en blick på penséerna är vårigt!

kram louise

Sofie sa...

Ja, nog finns det mycket att se framemot:) Ha det bra!
Kram Sofie

AnnA sa...

Hej Meta!
Hoppas du får några härliga dagar i Dalarna!
Här i Skåneland har snön försvunnit, men det blåser råkalla vindar. Det kommer säkert en runda till...
Trevlig helg!
Hälsn
AnnA

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Jamen det är ju för härligt!
Trevlig vecka!
Hälsningar Ewa :)

Veronica sa...

Godmorgon,
Just nu, när jag skriver detta börjar solen skina in genom fönstret och jag inser att det blir en härlig dag full med vårkänslor :)

Ha en skön söndag!
//Veronica