Bloggintresserade

torsdag 5 februari 2015

Att aldrig ge upp.

Hej alla vänner!

Just det. Man ska aldrig ge upp. Det har inte jag gjort med att leta lampskärmar som man kan hänga.Ni vet de där av tyg som alla hade förr. Det är en sak som inte alls finns ofta på loppis här i stan. Nuuu har jag hittat en, så nu har jag ett nytt projekt på gång.

Det ska bli en lampa i köks  fönstret. Den som sitter där nu ger så dåligt ljus.Hoppas bara att mina idéer funkar.

Bakom den ligger det projekt som jag håller på med just nu. Det är dörrarna till det gamla skåpet vi skall ta vara på, från köket.

Naturligtvis så är det som med  alla mina projekt, mer att göra än jag trodde.
Det var målat med så kladdig färg att jag var tvungen att ta bort färgen. Under var det masonitskiva,så här såg det ut efteråt.


Jag har slipat skivan och målat med grundfärg.
Det kommer inte att bli bra. Antagligen får jag bredspackla hela dörren eller hitta på nåt annat. Vilket låter mer tilltalande. Fortsättning följer när jag löst det.


Jag ska ta ledigt några dagar från målandet för att resa till Dalarna. Hoppas det blir lite loppisbesök då. Är på jakt efter nya projekt.







För att ha lite reselektyr köpte jag 
"Jeanne d´Ark"magasin. Kunde inte låta bli att bläddra lite i den. Vad hittade jag jo det som jag brukar ha i köket. Ett ljus i en skopa eller slev.

Och vet ni det finns hopp om våren nu. 
För viden har börjat visa sina små ludna kissar.
Lycka

Önskar er alla en fin helg
Kram Meta

3 kommentarer:

Här är gudagott att vara ! sa...

Ha ny en skön och vilsam helg i Dalarna!
Och ditt val av reselektyr ger dej säkert fler idéer till nya projekt !
Kram / Anneli

Cat sa...

Vilken läcker form det var på den lampskärmen. Perfekt underlag för en superlampa ;-)
Härligt med lite målarsemester, ha de så gott och koppla av ordentligt.Kram, Catarina

Tittis trädgård sa...

Vad härligt med en liten tur till Dalarna! Kul att viden har börjat blomma redan, ett vårtecken om något. Ha det så trevligt i helgen/ Titti