Bloggintresserade

torsdag 20 november 2014

Blommiga fredag "det bästa med november"

Hej alla vänner i novembermörkret.





Blommiga fredag där undrar Helena vad som är bäst med november.
Finns det nåt som är bäst med november???




lånad bild
Just nu kan jag bara tycka att det är vårt barnbarns 8 års kalas. Som i år skall vara på temat "monster high".





Möjligen också att det  snart är advent.




Jo en sak till alla mina julrosor på kolonin. De blommar som aldrig förr.







De vita är mest blomvilliga  Den rosa är på god väg. En som inte känner för att blomma just nu är den svarta. Hoppas den kommer till våren, för som den blommade i våras.



Det här var mitt bidrag denna fredag
Önskar er alla en skön helg
Kram Meta

17 kommentarer:

Jannibele sa...

Så mye godt du opplever i november. Stas å feire barnebarnet. Fine julerosen blomstrer så fint. Ha en trivelig helg.

Kristinas oas sa...

Julrosor är definitivt det bästa med november! :) Önskar dig en fin helg!
Kram Kristina

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Trevlig helg på dig med!
Det är så härligt att se alla fina julrosor, måste bli bättre på att sköta om mina.
Så de blir stora o frodiga.

Ha det gott, kram Ewa :)

Fröken.A sa...

Det som är bäst med november är att det snart är dags för julmyset

Villrose sa...

Men juleroser er jo fantastiske!
Og de minner om at det er på tide glede seg til jul :-)

Hajan sa...

Så fina Dina Julrosor är, skall
ner i Centrum i dag, skall hämta
Stödstrumpor som kommit som postpaket då sticker jag in hos
blomsteraffären och köper mig någon blomma till helgen.

trevlig fredag önskar Hajan

Lotta sa...

Hehe, monster och julrosor låter väl som en alldeles utmärkt november! :o)

Trevlig helg

Anette i Torsåker sa...

Julrosorna här måste jag kika på. Nu är de under lövtäcket.
/Anette

Anita sa...

Wow! "Monster high" det låter avancerat. Jag läser i många bloggar om julrosor som blommar och jag känner flera som har blommande julrosor just nu. Det verkar vara en riktig julrosmånad. Mina julrosor blommar inte förrän i april. Har hört att de nya sorterna inte gör det. Men jag får njuta av dom då.

Ha en fin novemberhelg!

Kram Anita

Carina sa...

Monster high låter skrämmande uppiggande :) Ser alla fina julrosbilder och inser att jag har bara senblommande hybrider. Det får jag ta och ändra på!! Och du snart är det sköna december.

Ha en fin helg! Carina

Piasofia sa...

Härligt att kunna glädjas åt julrosor!
Må så gott!

Unknown sa...

Flott å ha blomster ute nå!

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Fina julrosor! Här hukar de under buskarna och snart kommer snön.
Ha det gott!//Ulrika

Rost och rädisor sa...

Så härliga julrosor du har. Här verkar det omöjligt att få andra än vita att blomma men de är så välkomna.
Trevlig helg
Anette

G:a Affären sa...

Tänk att det ovanliga är mest attraktivt. Så snart jag ser de rosa lovar jag mig själv att plantera sådana. Men svart? Ännu en blomma jag aldrig sett! Hoppas den blommar och att du visar oss.

Kramar /Cia

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Fortfarande frukosterande såhär en söndags morgon... Ditt inlägg lockar mig att se om även mina julrosor visar blomning därute. Tror inte det, de brukar vara rätt sena. Men kan ju hoppas...
Tänker jag medan jag blickar avundsjukt på dina vackra =o))
Allt gott!
/Katarina

livihagen.blogspot.com sa...

Så flott å få frem juleroser i hagen. Det kan se ut som om jeg kan få frem en enslig rose i år. Spent på å se om den klarer seg.