Bloggintresserade

lördag 27 september 2014

Första möbeltaget. (inte spadtaget)

Hej alla vänner!


Nu har det roliga börjat! 
Idag var första dagen vi kunde börja bära in lite möbler i paviljongen. det är sååå kul.













Ni får ett litet smakprov idag. Det kommer att bli många varav innan det är klart.
Vi har fått många möbler från kolonisterna här som ska provas och funderas över. Lokalen är ju så smal och lång att det går inte att göra så mycket. Den skall även svälja mycket folk på våra möten. Den 4 okt. är det första festen



Hos mig har jag klippt ner mitt björnbär på portalen så att rosen kan träs in mellan spjälorna.
 




Jag är rädd att de skall blåsa sönder när det blåser så här mycket som det gjort de sista dagarna.
Till min glädje finns det flera knoppar ännu. Hoppas det blir lite mer sol så de får slå ut.
Det finns många fler björnbär att plocka på andra sidan.





I år får jag många kvitten frukter.
det skall bli spännande att få göra marmelad av dom. Det sägs att det skall vara gott. Ni får veta det när vi smakat av den.








Många varma hälsningar från ett blåsigt men soligt Småland.
Kram Meta

1 kommentar:

Cat sa...

Åhh kvitten! Vi fick inga användbara i år trots att blomningen var överdådig.
Jag brukar göra gelé på våra frukter, tillsammans med äpple. Supergott!
Ha de gott. Kram, Catarina