Bloggintresserade

onsdag 17 september 2014

Det rullar på.

Hej alla vänner!

Då är det onsdag igen. Det känns bra, vädret är så underbart och det skall hålla i sig en hel vecka, säger de. Undrar om man kan lita på det.????

Här hos oss har det bankat och grävts i dagar två. Mannen var ju ledig några dagar, då gäller det att hinna med så mycket som möjligt.

Det har kommit två dörrar på plats, med lås. Nu behöver jag inte vara rädd för att våra grejer ute försvinner om jag är borta.Mannen har sågar står ute under ett tak, nu kan vi ställa in dom istället.

Dörrarna är inte riktigt färdiga än, det får vi pyssla med i vinter. Det fattas spröjs och en platta nere under glaset.


Plintar till uterummet är på plats och det är nog de sista lerhögen jag ser på ett tag. Jag gillar inte de högarna.
Mannen han "hatar" dom, det är så tungt att gräva i leran


Innan kvällen och mörkret kom hade han fyllt igen och lagt dit golvbjälkarna.
Sååå skönt det känns.


Som ni ser det rullar på!



Nu kommer det att bli några lite lugnare dagar här. Det behövs efter så intensiva dagar.
Öskar er alla fint och skönt resten av veckan.
 Kram Meta

4 kommentarer:

lavendia sa...

Ser utmärkt ut. Bra att ha en händig man.

Mejrams! sa...

Ni jobbar på duktigt tycker jag, vilka framsteg ni har gjort. Härlig känsla eller hur! Kram Merja

Cat sa...

Oj, det går ju med en hiskelig fart.
Ha de gott.Kram, Catarina

Tittis trädgård sa...

Oj, vad ni är duktiga som kämpar så. Och fint blir det! Önskar dig en skön vecka/ Kram Titti