Bloggintresserade

fredag 8 augusti 2014

Lite ditt och datt.

Hej alla vänner!

Nu är det märkbart att hösten börjar göra små intrång. 
Jag har plockat en massa krusbär som det har blivit saft av. Mums så god den var.  

 Jag använde:
3kg. röda krusbär
3 l vatten, koka i 20 min.(man kan ha i vaniljpulver om man vill)
Låt det rinna av i silduk
Sedan rörde jag ner 2½ kg socker.
Lätt som en plätt och mycket gott. 

 


Vid frukosten idag satt jag och kikade på mina röda liljor som börjar slå ut. Det är många samtidigt i år, det blir så fint då.


En del turer på stan blev det idag. Först till Stallqvarn. 


En stor kvarn med loppisprylar. Den ligger i ett naturskönt område i stan. 
 




Ett vattenfall rinner förbi den gamla kvarnen.


En härlig miljö att strosa i.
 






 







Lite senare på dagen blev det ett besök på Röda korset i Huskvarna. 
 Där hittade min dotter en spegel och lite andra grejer som hon gillade.



Själv hittade jag en glasburk till min samling av kryddburkar i glas.
En "Kluckeflaska" till sillsnapsen på grillkvällarna.
Ett brödfat i svepteknink.


På vägen hem stannade vi till för en fika i vårt vackra Rosarie.
 


Här finns massor av spännande rosor och även andra blommor.
Några rosor
Burgundi ise 




  Pomponella
                                                                          Nostalgi
 
Kvällen avslutades med mat vid grillen på Tokarp, det är ju fredag.




 




 Det närmar sig en rund och gul augustimåne.
Önskar er alla en fin lördag med nya upplevelser.
Kram Meta

4 kommentarer:

Tittis trädgård sa...

Fina fynd ni gjort! Din rosa lilja var verkligen fin/ Kram Titti

Cat sa...

Bra fynd och jättefina rosor. Jaa, det var verkligen början till augustimåne igår kväll.
Ha de gott. Kram, Catarina

Hajan sa...

Så mysigt att handla där förstår jag,
Har inte hört talas om denna bod.

Anjas Hill sa...

En härlig dag du haft.Loppisbesök kan man väl aldrig få för mycket av!?/Anja