Bloggintresserade

lördag 26 juli 2014

Laddar om

Hej alla vänner!


Tänk vad jag kan njuta av smattrande regn mot taket en sån här dag, efter 28 graders värme i flera dagar.

På förmiddagen gjordes ett storjobb vid paviljongen och där omkring. Allt skall ju vara någelunda på topp när det, som vi räknar med, kommer folk för att se vårt fina område.
Kameran blev liggande på hyllan så bilder blir det inga.Ska försöka bättra mig till i morgon.
 


När jag kom hem hann jag få en bild på den nyaste dagliljan hos mig.


 




Alla blommor och buskar njuter nog lika som jag för att vi får ett så fint regn, ingen störtskur idag som tur är. Det åskar också men inte så nära oss.




En ros som inte mår så bra i år hos mig är den här mångfärgade rosen. Jag hittade bland allt ogräset när jag kom hit.Jag är lite ledsen för det.
 



Förra sommaren blommade den så mycket och den är så vacker. Rosor är lite nyckfulla ibland.



Önskar er alla en skön lördags kväll. 
Här laddas de om till morgondagen
Kram Meta 


9 kommentarer:

Inger sa...

Ha så trevligt på Kolonistens dag, hoppas det kommer mycket folk.
Kram

Fågel Blå sa...

Önskar dej en fin Söndag, och att du har det bra bland alla fina blommor!
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tror du har allt tipp topp, skulle vara roligt och gå på er kolonidag.
Lycka till med dagen
Kramar/AM

Katta sa...

Den där mångfärgade rosen är ju fantastisk! Hoppas du får ordning på den, kram Katta

Cat sa...

Vacker lilja och rosen på den sista bilden är ju bara för läcker.
Ha de gott. Kram, Catarina

Anonym sa...

Vilken underbar ros och vilka färger i samma blomma! Mycket vackert!

stardust sa...

What blooming beauties! I like rain in summer. I had been worn out in the sizzling and scorching 35 to 38 degrees C for the past week, but today temperature dropped drastically to 28 after the torrential rain. Only rain can soften the heat.

Yoko

Tittis Trädgård sa...

Så fin den dagliljan är! Hoppas nu att allt går bra på trädgårdsvisningen och att ni får många trevliga besökare/ Kram Titti

Inger Marie sa...

Så fine lilje og roser hos deg:)
Deilig med litt regn etter mange dager med sterk sol...det har kommet litt her også:)
Fin ny uke til deg:)