Bloggintresserade

onsdag 14 maj 2014

Hej alla glada vänner där ute i Majsolen eller....

Ja här har solen lyst på oss idag, lite moln då och då men mest sol.Naturligtvis är det en sån dag som jag måste uträtta ärenden på stan och hem till lägenheten och vattna. 
Men vad gör det jag blev glad ändå.

För på min balkong har jag två olivträd var av det mindre är fullt av små blomknoppar.
 




Inte bara en gren utan alla grenar är fulla av de små bollarna. Jippi



Den riktiga anledningen till 
att jag for hem var för att ta reda på 3 kilo vit Sparris som mannen hade med sig hem från det stora Sparrislandet Tyskland. Det var bara att skala , förvälla och frysa in. 



 Inte allt då förstås vi måste ju äta lite med. Tog med mig till kolonin där min väninna och jag mumsade på det till kvällsmat.
 


Idag när solen lyste fick jag se att den lilla Brunnävan hade slagit ut sina skira mörklila blommor.



 



En av de nästan sista tulpanerna att slå ut är den här gula. Den hänger lite både som knopp och utslagen. Gillar den får nog skaffa fler till hösten.Tycker att det är så häftigt med många av varje sort
(det tycker nog sorken med)


Här är en rödorange Pappegojtulpan som sjunger på sista versen. 
Det är lika kul att se hur de blir både roliga och konstiga till formen när de är i sitt förfall.


Då var ytterligare en dag till ända och jag skall sova gott till imorgon torsdag. Undrar vad den dagen har att bjuda på.
Ha en fin dag
Kram Meta

2 kommentarer:

lavendia sa...

Denna dagen verkar börja med sol iallafall.
Kul med oliven! Min har blad iallafall.
Ja nu ses vi snart. Jag kanske är den enda som hoppar på i Huskvarna.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så lyxigt med färsk sparris, vilket kalas ni hade du och väninnan.
Och njut nu av det härliga vädret, ser ut som det varar ett tag.
Kramar/AM