Bloggintresserade

torsdag 24 april 2014

Solens sken.

Hej alla vänner där ute i vårsolen!

Ännu en helt galet skön dag på kolonin. Solen har lyst nästan hela dagen. En liten stund på em. var det molnigt, då passade jag på att sova en stund i vilstolen. Det var skönt.

Idag har det inte blivit mycket gjort. Det blir så ibland.
 
Potatisen och löken är i alla fall på plats i de nya lådorna.

Jag har satt Blå kongo, sparris, mandel, och en röd sort vid namn Andernas soluppgång och en tidig sort, glömt namnet.

En liten hörna till Svartrötter är det i den lådan med.

Löklådan har gräslök,schalottenlök,röd och gul vanlig lök och purjolök kommer jag att sätta lite senare.




På mitt nya plommonträd har jag fått flera små söta blommor.
Undrar om det kommer att bli plommon också.










Det är massor med ämnen till både Vinbär och krusbär.
Jag är så glad att krusbärsträden som jag flyttade i höstas har överlevt och har massor av bärämnen.


 Även den blå druvan har stora skott.













 Tänk så mycket gott det kommer att bli i slutet av sommaren





Några blommor börjar sjunga på sista versen här hos mig.
Vitsippan som har täckt marken i skogen utanför kolonin börjar se lite tagen ut.



Tulpaner är också en blomma som är vacker i sitt förfall. Både inne och ute i våra rabatter.


Jag tycker att den här gulvita är så fräck






 En blomma som inte är i förfall är det här Löjtnantshjärtat, som de första hjärtana har börjat slå ut på i dagarna.


Ännu en vårhälsning från min koloni.
Kram Meta

1 kommentar:

A House With A View sa...

Vilka jättefina bilder! Vad härligt att ha fått så mycket planterat :) Hoppas få se det frodiga resultatet sedan :) Jag är också jättesugen på att odla i växthuset. Dottern kommer hem till helgen och jag hoppas att hon kommer att fixa lite i mitt växthus, hon har lovat att göra det :)

Många kramizar aka