Bloggintresserade

lördag 4 januari 2014

Trädgårdsfärger! Hos Charlotta.

Hej alla vänner,
Nu är det dags att sprida glädje från våra trädgårdar igen. Hos Charlotta  visar vi idag en massa vackra Guldiga färger.

Jag har funderat en del på vad som kan finnas hos mig.Kom fram till detta.........
 
En mycket vacker Iris "Harvest King"har jag planterat som är guldig. Tyvärr har jag ingen egen bild på den än.

Här kommer ytterligare några vackert Gudiga blommor från mig.Egentligen har jag väl lite svårt att utse just guldiga blommor hos mig Skulle väl vara de här två rosorna 

 





Amber cover.
                                                           





Lady Hamilton    

De här två tulpanerna lyser ju som av guld även de i solen.


 En ros som skimrar i de mesta färger har jag också, tyvärr inget namn för det är en hitteros på min koloni när jag köpte den, ingen har ännu kunnat ge mig något namn på den.

Den här lilla söta saffrans........... Det står still, minns inte.








Ringblomman lyser som av guld  efter regnet.




En av mina dagliljor är guld värda för mig.














Guld värda är också dessa Havtornen på hösten.

Med de här blommorna vill jag önska er en God fortsättning på 2014.
Kram Meta


13 kommentarer:

Marit sa...

Så fantastiske bilder,,jeg elsker di,,eller dem he he.

Godt nytt år min bloggvenn og god helg fra Marit.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vackra guldiga blommor hos dig. De får mig att längta efter trädgårdstiden, man kan ju tro att den ska börja snart eftersom det är så milt ute. God fortsättning!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Så det skimrar hemma hos dig!

Suss o Kai sa...

Oj vad det får en att längta till sommaren eller våren räcker för min del så man får börja så o plantera kram Suss

TittisTrädgård sa...

Underbara guldiga toner i din trädgård! Så fin lady Hamilton är, och de andra också såklart!/ Kram Titti

Anki sa...

Vackra guldiga blommor och andra växter hos dig... Irisen ser spännande ut :)
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett fint guldigt inlägg, alla foton lyser som små solar. Och havtorn har jag blivit väldigt förtjust i.
Kramar
AnnaMaria

Charlotta sa...

Din koloni är en guldgruva. Vilka läckerheter du har hittat.
Jag kan inte mycket om rosor, men din guld/rosa ros liknar mycket "Rumba" som vi planterade hos oss förra säsongen.

Kram /Charlotta

Tatyana@MySecretGarden sa...

Meta, your blooms are gorgeous! Warm, nice colors! I especially love the Sea Buckthorn. We used to make a jam from its berries and also ointments (because of its healing quality). Have a Happy and Healthy New Year!

Martas rike sa...

Efter massor med misslyckanden har jag slutat med rosor, men dina gula får mig att vackla. Och en King Harvest skulle vara fantastisk som accent i min alunrotrabatt. Googlar på den genast.
Ha det bra!
Marta

"Hemmet är min vrå" sa...

Så otroligt vackra bilder på dina blommor, nu längtar man till våren och sommaren. Tänk vad härligt. Ha en fin ny vecka. Kram Mimmi

Lotta sa...

Det riktigt skiner om dina bilder och en grå dag som denna behövs det verkligen lite skimmer. Nej det blir ingen bal för vår del, vi äter gott här hemma och ägnar oss åt hockey och bildredigering!
Må så gott,
Kram Lotta

lavendia sa...

Vad mycket guldlikt du hittat. Är litet nyfiken på den där saffrans...
Irisen är verkligen gyllene.