Bloggintresserade

söndag 19 januari 2014

Blåst, kyla och Vide.

Hej mina fina vänner!

Vad gör man en söndag i januari när det känns tomt och lite rastlöst inombords.
Ute är det kallt, blåsigt och ingen sol.
Ja, jag tog bussen till Vätterstranden.
Det ångrade jag ganska snart för det var kallt som attan och det blåste snålblåst.

Ja,ja Har jag åkt hit får jag väl gå ett stycke i alla fall.
 
Kan ju säga att det ångrade jag inte. Det var så mycket fina isformationer vid strandkanten.. 

Här är några av dom.
Trodde inte alls det skulle vara så mycket eftersom det inte har blåst så mycket och inte varit så kallt.
 
Jag vandrade vidare mot piren i blåsten.
Hoppsan här var nåt intressant.
Videkissar som håller på att spricka ut.

Trodde inte det var sant.I januari
Ohhh Härligt då är det nog inte sååå långt till den riktiga våren tänkte jag.












 På Piren var det stängt och ingen enda människa.Är nog för kallt idag.

 





Min promenad närmar sig bussen igen. Neeej 30 min väntan. Var är närmsta Café....
Kaffe och bakelse gör gott.




När ljuset brunnit ut var det dags att gå till bussen och åka hem, in till värmen igen

Det var min söndag. Hoppas ni också haft en fin dag i kylan.
Kram Meta

11 kommentarer:

Lenas Trädgårdsrum sa...

Det låter som en kall men härlig tur ..... och så skönt att komma in i värmen efteråt :)
Fantastiskt vackra bilder på isformationer du bjuder på!!
Ha det Gott o Tack för titten o kommentaren hos mig :)

TittisTrädgård sa...

Videkissar redan, nej fy så orättvist! Här är allt täckt med 30cm snö. Och mer kommer ner hela tiden. Vackra isfigurer du fångat på bild/ Kram Titti

Cat sa...

Så vackra isformationer! Nu saknar jag havet ordentlig, får nog göra något åt saken - kanske nästa helg?
Hmm, videkissar har jag än så länge bara sett i blomsteraffären.
Ha de gott. Kram, Catarina

Anna-Karin sa...

Det låter som en helt underbar söndag! Verkligen vackra isformationer och ibland är det tur att det är lång mellan bussarna så man får unna sig en härlig fikastund!

stallnilsen sa...

Heia takk for at du var innom bloggen min og la igjen en koselig kommetar.

Så fin tur du hadde, og fine bilder fra turen din, tenk at det spirer på trærne i januar, det er en merkelig vinter iår.

Ha en fin kveld.

Lisbeth :0)

Solstrimmor sa...

Du fick en fin promenad! Är man rätt klädd är det skönt även när det blåser.

Ha en skön söndagskväll!
Kramar från Eva-Mari

Inger Marie sa...

Så flotte is-vinter bilder!
Godt å finne på noe aktiviteter..slik midt i januar:)
Ønsker deg en fin ny uke:))

Vivishagerom sa...

Hei
Mange fine bilder fra turen din. Det er herlig å kunne vandre ute i flott natur.
Herlig helgeglede.

Ønsker deg en fin ny uke. Klem

Änglarum sa...

Hej!vintern har sin tjusning :) i dag blev det en inne dag för mig.som du läste har jag känt mig lite vissen..hoppas det stannar vid detta! så kul att du o Mor fått till en fika date :) kram Jessica

lottisen sa...

Ser ut att ha varit en fin promenad trots kylan, jättefina bilder!

lavendia sa...

Inget ont som inte har något gott med sig. De isiga bilderna hade du inte tagit om du stannat hemma. De är ju som små konstverk. Nej, vid Piren är det inte mycket liv så här års.