Bloggintresserade

onsdag 11 december 2013

"Mossa mossa grankott"

Hej alla vänner!

 Nu när jag inte känner mig så där pigg. Då är ett bra sätt att försöka bota det, att pyssla har jag lärt mig. Det blev lite mosspynt. Naturen är ju en guldgruva för oss pyssliga till jul. Undrar ibland vad vi skulle göra utan den.


Har några gamla lampskärmar till en lampa som skall vara på kolonin så småningom. De letade jag fram och försökte att klä med mossa.

Det var ett väldigt pyssel eftersom jag inte kan ta bort lamphållaren (ska ju använda den senare). Det blir bara en, för det var en lite för liten skärm att klä tyckte jag, även om den blev mysig.


Vet inte riktigt var jag skall ha den än.
Kanske på en liten lampa, Vi får se.







När jag ändå var igång och skräpat ner klädde jag en annan ställning med mossa.
Den skall få stå på köksbordet i jul.











Ett litet batteri ljus står där (törs nog inte ha levande ljus här)


Ett tovat äpple.


Två pepparkaksgubbar i betong.

Senare får det nog bli en tomte också.(inga tomtar före julafton hos mig)


Längst upp har jag i alla fall ett levande ljus i en av mina fina ljushållare jag hittade på loppis






Lite pyssel från mig idag. Ha det fint mitt i veckan!
Kram Meta

4 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Hej Meta, kul att höra av dig ! ;) Det är lite segt med mitt bloggande just nu...vet inte varför riktigt !? Vad fint med lampskärmen & mossan, me like ! Kul att titta in hos dig mitt i julstöket.
Tiden går fort nu !
Må så gott !
Kram Anki

lavendia sa...

Fint julpynt.Äpplet är så fint - skulle kunna få vara framme jämt. Här har inte heller tomtarna fått komma ur lådan än.

LINDA sa...

Så fint! Jag skulle sätta den lilla lampskärmen med mossa på en lampa - gissar att det kommer att se fantastiskt ut!

Kram
//Linda

B i r g i t t a sa...

Oh så fint pyssel du visar! Blir lite avis ;)