Bloggintresserade

tisdag 3 december 2013

Lite julfunderingar

Hej alla vänner där ute!

Nu är det snart mitt i veckan igen.Det bara rullar på. Undrar hur många som känner sig stressad inför allt man borde göra innan julaftonen??????

 Jag vill slå ett slag för att vi skall göra det som verkligen är viktigt. Att bry sig om varandra.



Här hos oss har vi inte bestämt var vi skall fira jul..Till viss del styrs det av mannens arbete.
Här finns ingen julgran, bara dikesgranarna.
Ljusstakar i fönstren och en massa levande ljus. En del tomtar kommer fram till julaftonen, mossa ris och lite julblommor finns också.Jag gillar ju gamla saker så det är mest av den varan





Idag var jag en vända till en loppis där hittade jag så vackra riktigt gamla ljushållare till granen.



 



Jag fann också 6 st små röda, de var så söta.( oj vad stora de ser ut.)
De är nog hälften så stora som de andra.
Undrar om de är gamla med? Någon som vet????

 


 Jag har ju en balkong som jag försöker att pynta lite på. Mitt stora olivträd står där, det fick kottar över jorden med en ljusslinga i.

 



Några ljus i lyktor har jag med. Det är så fint när man ser att det är ljust där ute.








På matbordet har jag ett Tennfat.Där tre äpplen med värmeljus flyter.



Julklappar har vi nästan slutat med. Det blir till barnbarnen. Tycker det är bättre de får när de behöver ha något.

Det var lite kvällsfunderingar om julen hos mig.
Ha en fin onsdag
kram Meta

4 kommentarer:

Marit sa...

Så fint du har pyntet inne og ute med lys og dekorasjoner.
Det er en lekker lysestake du fant på loppemarked.

Kos deg og ha en fin dag fra Marit.

Katta sa...

Så fint du har gjort det. Precis så där har vi det också att vi inte i förväg kan bestämma om vi kan åka nånstans eller inte det hänger på mannens jobb och vem som får ha firmabilen ;) Men jag stressar inte upp mej alls det är liksom inte lönt. Jul blir det ju ändå viktigast är att alla får vara friska. Kram Katta

Solstrimmor sa...

Ju äldre man blir ju mer skalar man av! Här är också bara det allra viktigaste, likadant med julklappar... bara till barnbarnen. Däremot träffas vi allihop på julafton, i år hos dotter A, och då har vi knytis. Perfekt tycker vi.
Du har så mysigt och jag säger det igen... de där små julgransfötterna... oj, oj:)

Kramar från Eva-Mari

lavendia sa...

Det ser väldigt varmt och mysigt ut. Absolut ska man bara göra det som är viktigt. En viss tid av livet var det dock svårt att bara bestämma själv.
Jag har också sådana ljushållare, men ålder vet jag inte. 100 kanske.