Bloggintresserade

tisdag 10 december 2013

Gamla ting

Hej alla vänner där ute i julstöket!


För länge sedan hittade jag en hållare till gamla spolar. Nu är den fixad så jag kan ha band och spetsar på den.
Nu står den på min sybänk och jag är så glad.










En dag fick jag ett så fint gammalt band av en väninna, då fick jag inspiration att göra den färdig.Nu ska jag bara leta fram lite mer spetsar och band till den.



På loppisen hittade jag en kartong till julgranskulor och jag fick den, sååå glad jag blev, har letat så efter en sån. Visserligen fanns inget lock, men det kanske jag hittar någon annan stans.

Det hamnade två kulor i den på en gång, de andra ligger i jullådan och den är inte framme än.Vi har ingen gran men fina kulor kvar efter föräldrarna. De är fina att titta på så här med.

 Önskar er alla en fin dag
kram Meta

8 kommentarer:

Marie maräng sa...

Men vilken tur du har som hittat en så fin hållare för spolar!
Kanonfint att fylla med band och spetsar :)

Önska dig en fin vecka!
Kram Marie

Solstrimmor sa...

Grattis också till din award från Regina:) Vilken tur du hade som fick tag på en kartong till gamla julgranskulor! Kan inte finnas så många kvar! Liksom den gamla hållaren till rullarna... har många rullar men ingen hållare!

Ha en fin dag!
Kramar från Eva-Mari

Mia sa...

Vilka fynd och ett vackert gammalt spolestativ :)

Freja sa...

Så fint du fixar! Bra med återanvändning!

LINDA sa...

Hahaha, jag trodde faktiskt inte att de var tidningsläsare, men tydligen. Jag tänkte nog att det skulle vara trevligt, men jag trodde inte att någon skulle ha tid så är före jul när det är så mycket annat som händer. Men där ser man - knäcken är snart färdigkokt och jag har malt rejält med chili - det ska bli så mysigt.

Kram
//Linda

Mejrams! sa...

Kul när man hittar saker på loppis som man tycker om. När du nämner förvaringen till gamla julgranskulor kom jag tänka på det år mina katter välte julgranen och nästan alla gamla fina kulor gick sönder. Då stod jag där med bara gamla lådan kvar. /Kram Merja

LINDA sa...

Din jullåda väcker för övrigt minnen från min barndom. Sådana där lådor hade vi med, om jag minns rätt. Och likadant julpynt.

Högagärde sa...

Härligt. Jag har också en sån där gammal låda med ärvda kulor. Jag vårdar dem ömt med de hamnar sällan i granen.

Elisabeth