Bloggintresserade

torsdag 21 november 2013

Saffran och loppis.

Hej alla vänner där ute!

Här går bakningen vidare. Nu blev det saffransbröd.Nu kan jag känna att det snart är advent.Då blir huset fullt.Tänk vad lite kryddor kan göra.




En fläta med apelsin några lussekatter och en ny sorts stjärnor och hjärtan med pärlsocker på. 



 Såg dom i "Hus och Hem". Tyckte de var så fina . det är ju alltid kul att göra nåt nytt.




Lagom mumsbit 
till kvällsfikat.Eller till glöggen kanske.
Lite mjölkfritt saffran blev det också. 






Det blev en tur till loppis. Där jag fikade en räkmacka och kaffe till lunch.
Det är så gott.



Det blev inga större fynd den här gången.
En fotoram i guld till min samling.

Bredvid ligger en duk med kärvar i varje hörn den gillade jag. 




Jag jobbar ju på att göra en egen Julkrubba med alla figurerna i år. Få se om jag lyckas.
Nu hittade jag en kamel i alla fall.






Den här lilla tomten såg så bedjande på mig. "ta hand om mig".
Jag kunde inte motstå hans blick.
Den är sliten och ganska gammal. 
Jag har två liknande fast  lite större som är efter min moster.



Snart är det dags att dra till ett 7-års kalas.Temat kan ni nog gissa!


Ha en fin dag 
Kram Meta

1 kommentar:

Cat sa...

Åhh vad flitig du är. Jag hoppas hinna med lite saffransbak till helgen.
Vilken fin julduk du hittat, det är så fint med broderade dukar till jul.
Ha de gott. Kram, Catarina