Bloggintresserade

lördag 30 november 2013

November som snart är December.

Hej alla vänner där ute!

Torsdags var det en helt fantastisk dag, solen lyste det var 7 grader varmt och jag njuter. Undrar hur länge sedan det var så här fint innan första Advent. 
Det är lite svårt att tro att det är 1a. advent på söndag. Om man inte tittar in till grannarna då förstås, där fönstren är fulla med ljusstakar.
 


Det finns i alla fall en sak som gör att jag verkligen känner igen mig i November 

 

 Det är att isen är spolad och det är en stor hög med snö från skrapningen av isen. Det är fullt av barn från skolan som åker där varje dag.




 

 Här fanns även en vattenpöl med is som någon sparkat sönder.




 


Inne har det även här börjat bli mer Advent.

Har plockat fram lite ljusstakar och min golv vas har fått kulor och en ljusslinga. Adventsljusen är på plats




 Mina dikesgranar är insatta lite här och var i lägenheten. Här i hallen. Nu kan jag känna att det är advent snart. Ibland är  det tur att jag bor på 5-te våningen.


Nu väntar jag på dotter med familj, som skall fira Advent här med oss.

         

 Jag önskar er alla en fin ljus och glad Advent.
                                    kram Meta

2 kommentarer:

Hajan sa...

SÅ MYSIGT DU HAR DET PÅ DIN BLOGG
Det är roligt att hälsa på här.
Det är en härlig tid nu, hoppa<s man hinner med allt man tänkt sig.
I dag hade vi bara ett par + grader. Övermulet, jag trodde det skulle bli snö för sådana moln
är det. Men väder flickorna på Tv säger att det kommer att dröja.
Det är ju bara så att vi fär ta det väder som kommer.
trevlig Advent

Marit sa...

Koselige bilder! Det er mye å glede seg til fremover. Ha en fin adventhelg!

Klem Marit