Bloggintresserade

torsdag 28 november 2013

En solig dag i skogen

Hej alla som kikar in här!

En helt sagolik dag har det varit här, Solen lyser och det känns nästan som vår i luften.Det vill jag dela med mig till er.
 

 Det gick inte att sitta ( ligga) inne hela dagen, det fick bli en tur till skogen.Vi har så bra gångvägar genom skogen här där jag bor.





Jag blev väldigt glad när jag såg att det hade fällts en massa tallar och granar.

Jag har ju alltid en påse och sekatören med på mina vandringar så även nu.



Så nu kan alla som hittar detta frossa i tall och granris till jul.
Härligt att bara kunna plocka så här.


















Det blev både med och utan kottar idag.
Nu får jag bara fundera lite vad jag skall sätta det. 


Skogen är full av vackra träd här är en krona som var så vacker att titta genom mot himlen.




 Jag är så fachinerad av trädkronor och stammar på gamla träd.

 


 
Här fanns också några 
Lärkträd med sina vackra kottar på rad på grenen.





 Och andra grenar fulla med mossa.


Det var min dagstur i skogen.Inte det bästa för min rygg.Det får jag nog leva med.Tur att jag kan vila resten av dagen.





Ha en härlig eftermiddag och kväll du med.
Kram Meta


1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Det är balsam för själen att gå på skogspromenad! Du hade lika tur som jag, hittade en hög med granar som kommunen tippat längs min skogsväg! Hade ingen sekatör med mig så det får bli i morgon!

Kramar från Eva-Mari