Bloggintresserade

tisdag 29 oktober 2013

Ros och glögg

Hej alla vänner!
En arbetsdag till ända och en tur till kolonin. 
 
Det börjar bli dags att kupa över alla rosorna inför vintervilan.Hur mycket jag än önskar så slår nog inte de sista rosknopparna ut.
Det blir best att pyssla om dom lite så kanske de kommer fint till nästa sommar igen.

 

 


Ser ni vad jag ser? En ros som slagit ut sen jag var här i förra veckan.
 



Jag blev verkligen påmind om att det snart är advent, när mannen kom hem från en av sina resor, För de här fick jag av honom.

Tycker verkligen att de har fått en fin flaska till årets Glögg.
Hihi. Kom ju från Dalarna när jag flyttade hit till Jönköping.




Här regnar det idag men lite sol fick vi se mitt på dagen Hoppas på bättre väder i morgon.Har lite utegöra kvar.
Ha det fint mitt i veckan. 
Kam Meta

4 kommentarer:

Cat sa...

Så härligt med årets, kanske, sista ros.
Måste nog lägga in en beställning på årets glögg, flaskan är himla fin.
Ha de gott. Kram, Catarina

Vardag och flärd sa...

Årets glöggflaska är så underbart vacker! Kommer till systemet 1 november så då handlar jag!
Kram Eva

TittisTrädgård sa...

Jag har också några seglivade rosor som fortfarande blommar, men snart så ger de nog upp för i år. Ha det gott/ Titti

Unknown sa...

Så fin rose og nå i slutten av oktober da gitt.

Gløgg er godt og hører julen til, den så jo veldig eksklusiv og god ut.

Ha en super dag.