Bloggintresserade

söndag 6 oktober 2013

Plock, plock, ställa undan.

Hej mina vänner!




Var en liten tur på torget i lördags för att köpa en blomma.
Väl hemkommen satte jag den tillsammans med höstastrar i min golvvas.











En vit ros passade bra tyckte jag.





 


På kolonin har jag plockat in  från verandan i huset, taket är inte så säkert för snötyngden som kan bli. därför tar jag in möbler och saker som jag är rädd om. Har ingen lust att rota bland snön och leta reda på det som var där.





Lite möbler finns kvar. Tar in de sista när vi stänger kolonin, annars får vi inte plats inne i stugan.




Det kommer att stå mest trädgårdsmöbler och utesaker  över vintern på verandan.
 

Det känns lite tidigt att plocka in allt , det är nog för att vädret varit så fint och varmt som det känns så. men rätt som det är så kommer väl snön. Nej fy det får allt vänta ett tag till.

Idag blev det en köttbullsmacka, kaffe och kaka. Man blir sugen på nåt gott när man jobbar. Idag var det inte så varmt så det fick bli inne på verandan. 



Senare på em. var det sol och när jag väntade på bussen såg jag ett träd som
det nästan glödde om. 
Hur häftigt som helst. (inte riktigt så lysande på bilden)





Ha en härlig höstvecka med mycket sol.
Kram Meta

16 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Förstår att det är mycket att ordna med inför vintern. Lite sorgligt känns det nog... men det är bara att gilla läget! Och höstfärgerna, de gillar vi:)

Åker troligen till Leksand på fredag annars hade vi kunnat träffats på en fika i Borlänge? Kanske blir det fler gånger?

Ha en fin vecka.
Kramar från Eva-Mari

Monica o Jacob sa...

Nej nej ingen snö än men inte så tokigt att förbereda sej.
Vilken läcker macka mums;-)
Ha en skön kväll

Eva Trillian sa...

Det blir alltid lite pyssel på hösten. Vinterns ankomst förbereds. Inte är det tidigt för det heller - inte enligt många andra år. Det är i år som vi fått njuta extra länge av skönt väder :)

Livet på solsidan sa...

Det är allt lite dubbelt det där att städa för vintern tycker jag. Men när man väl är klar brukar det bara vara skönt att få kura ner sig inomhus!

Så fin björnfoten är. Jag har varit sugen på att köpa en sån på Tradera (bra fyndställe av uteväxter) men aldrig kommit till skott. Kanske ska jag se till att bjuda lite där ändå :)

Vardag och flärd sa...

Jag ska meddela dig om jag hittar en perenn kryss, ska forska hos plantskolorna i omgivningen.
Kram Eva

Vivishagerom sa...

Det er litt jobb om høsten, men veldig deilig å få ordnet før vinteren kommer.

Takk for du ville være med på helgegleder. Ønsker deg en ny fin uke. Klem

Violen sa...

Smart att vara ute i god tid och förbereda för vintern när det fortfarande är hyggligt väder! Måste kännas riktigt skönt när alla bestyr är över! Den där mackan smakade säkert bra, köttbullar mums!

Cat sa...

Jaaa, det är ett evigt plockade nu när årstiden växlar om till kallare. Ser väldigt mysigt ut med köttbullsmacka på verandan.
Ha de gott. Kram, Catarina

Sabelhagens Olivlund sa...

Det är en del att pyssla med inför vintern.
Jag fick äntligen grävt upp dahliorna i dag
Ha en bra start på veckan
Kram Maria

Barbro sa...

Den här tiden är det hur mycket jobb som helst ute men det är roligt att få undan en del till nästa sommar.
Ser helsmaskigt ut med din macka, det kan nog behövas lite påfyllning. Efter allt jobb.

Husbilen-Ellen sa...

Ni har haft en hel del att göra, men såg ju ut att ha varit fint väder att jobba i. Hoppas snön väntar länga än. Ha dé!

Charlotta sa...

Ja nu är tid att plocka in för säsongen.
Ha en fin höstvecka!

Marit Johansson sa...

Du har varit duktig och fått mycket gjort!

Annette sa...

Det är litet vemodigt när man höststädar och förbereder för vintern. Men det känns ursprungligt på något sätt också, att anpassa sig efter årstiderna. Och vad mysigt sedan när våren kommer, och man får plocka fram allt igen :)

anemonen sa...

Jo har man kolonilott är det allt lite pyssel inför vintern. Mycket att ställa i ordning.

Anki sa...

Sköna bilder från din helg! Mycket som ska tas in nu inför vintern... lite vemodigt, men det bara sex månader till du får ta ut allt igen :)
Ha det gott!