Bloggintresserade

måndag 7 oktober 2013

Höstfat o bad.

Hej alla vänner!





Det har flyttat in ett fat med lite höstkänsla i mitt kök.










Två lammörons bollar.






Hjärtan av kastanjer med lite eklöv emellan kastanjerna.
Kastanjer gör jag något av varje år, de hör verkligen hösten till





Eklöv hittar jag varje dag jag går till bussen från kolonin. 
Egentligen gillar jag inte dom så där värst. De vill ju liksom aldrig förmultna i jorden.
Att ha som dekoration, då är de bra för de håller sig fina länge.






Ljus är ju ett måste nu när mörkret kryper på oss tidigare och tidigare varje dag. Därför har även min ljuskrona fått lite höstskrud. Det är rönnbär jag trätt på tråd och hängt i den.

 


De gula ljusen fick vara kvar för de passade till gerberan som är på ljusmanskjeten.



 


 En mugg kaffe,en tidning och en skön kväll med fötterna i baljan 
Ohhhh så härligt det var. Borde göras oftare. !!!!











Ha en fin vecka alla vänner.
Kram Meta

6 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Åh, så fint du pyntat och fotbad är en njutning utan like!
Kram Eva

Cat sa...

Åhh det där ser väldigt mysigt ut, fotbad, höstfix och en fika - det är grejer det.
Ha de gott. Kram, Catarina

MarJE sa...

Så flott haustpynt du har laga. Veldig koselig no når kveldane er blitt mørke.
Deilig med eit avslappande fotbad til kvelden.
Klem.

susanne sa...

Fint höstpynt! Jag plockar också in kastanjer varje höst. Har du gjort de fina lammöronsbollarna själv?/Susanne

Tittis trädgård sa...

Vilken härlig dag det låter som. Själv har jag jobbat natt och sovit hela dagen, men det är ju rätt trevligt det med(att sova alltså)! Dina lammöron-bollar är verkligen söta!/ Kram Titti

Katta sa...

Så fina lammöronbollar du gjort, skulle så gärna vilja ha lammöron själv men tror inte det funkar i kruka. Rönnbärsgirlangerna är superfina med. Eklöv och ekollon gillar jag men har förstått att de kan vara ett problem i trädgårdar. Kram Katta