Bloggintresserade

torsdag 26 september 2013

Torsdags rapport

Hej alla vänner!


Här har slitit som bara den, ja mest min man då förstås.


Det började med att han hämtade ett lass med jord, det körde han av till de tomma lådorna. 


Dit jag flyttade växter, så nu är det en massa tomma hål i mina rabatter. Kul att få fylla det med andra växter.
Pionerna har äntligen hamnat på sina tilltänkta platser. Nu återstår bara att se om de överlever  vintern.





Nästa projekt idag var att flytta växthuset från gamla odlingslotten till kolonin.






Jag fick börja med att klippa ner min vita vinranka. Den har fått växa vilt i sommar.



 



Det blev en hel massa med druvor i alla fall.





När jag var färdig med det var det mannens tur att plocka ur alla rutor och frilägga växthuset från sockeln.










Den sista dusten var att få loss sockeln från stenarna. Där skruvarna rostat fast 




Nu är vagnen lastad och vi kan köra det till kolonin.
Där återstår mitt jobb med att tvätta det rent och sen skall det på sin plats.
Jag ser verkligen fram mot det.








Nu återstår en kväll i vila.
Kram Meta

3 kommentarer:

Änglarum sa...

gokväll! va ni kämpar o jobbar! men roligt när det är på plats sedan.åh så gott med druvor mums!ha en fin kväll eller natt :)) kram Jessica

Tittis Trädgård sa...

Oj, vilket jobb ni haft med att flytta ett helt växthus! Men det blir nog fint när det är på plats. Hoppas vädret håller sig lugnt tills ni blir klara./ Kram Titti

Mia sa...

Vilken instas, det är massa jobb att flytta, en odlingslott också. Blir kul till våren när du kan börja om helt från nytt :)