Bloggintresserade

måndag 23 september 2013

Härliga september

Hej alla vänner som kikar in här!

Dagar går och veckor går och det känns så bra att det är så fint väder, tänk så kort tiden blir till jul när man kan var ute och greja på kolonin så här långt fram som i slutet av september och kanske längre. Jag bara njuter.

Visst är det lite svalare ute och lite mörkare. 

Vår fontän i Rådhusparken på em. innan jag gick på föreläsningen



 
Ikväll när jag for från stan efter föreläsningen  gick jag åter genom Rådhusparken då var fontänen så vacker med vatten och ljuset.
Lite mörk bild kanske men det är mörkt ute nu kl 21på kvällen







Hemma på balkongen har jag hängt ett hjärta med rönnbär, mitt gravljus och en rostig salamander.
Visst det är höst.






På stan är det så fina planteringar i alla krukor. Det är silverblad högt gräs och massor av små Cyklamen 


Jag gillar cyklamen de är så annorlunda i sina bakåtvända blommor. 

Knopparna ser ut som de var av snurrat tyg. 


Det är en vacker lysande blomma så här på hösten ute i alla krukor.






Hemma på min balkong blommar det av många små Pelargoner, de skotten jag satt i somras av bl.a  Engelska pelargonen i vinrött.



Önskar er alla en fin tisdag
Kram Meta 

2 kommentarer:

Hajan sa...

Så bra Du beskriver Cyklamen, det har jag aldrig tänkt, men visst är
de bakåtvända..
Så fint du har på Din balkong,
kram Hajan

Vardag och flärd sa...

Så fin blogg, vackra blommor! Tack för att du tittade in hos mig, det fick mig att lägga din blogg på min lista. Ska läsa lite mer hos dig senare.
Ha en fin dag!
Kram Eva