Bloggintresserade

måndag 26 augusti 2013

Tömda krukor och lite annat

Hej alla fina vänner!

Idag har det klippts både gräs och det vissna  i krukorna.
När jag tog bort alla luktärtorna från ena krukan fick jag se att det var fullt av små penséer i den.


I våras och en bit in på sommaren, hängde en strut med mini penséer  på väggen ovanför.
Hade ingen aning om att de hade fröat av sig så och att det skulle blomma iår.



När det blir så här går det ju bra att ta bort det som är överblommat. Tycker att det blir väldigt tomt när krukorna töms.

 Av en kruka med Tagetis linnea  fick blommorna bli en girlang dekoration på min krans på bod dörren.








Jag tog mig en vända på baksidan av min övre rabatt. Där hittade jag:



Den vita och lila violrutan. det är första året den blommar. 

 




Så söta blommor och många på varje stängel.










Mot armeringsjärnet klänger också min härliga stormhatt, Blommorna är lite mörka så de framträder inte så mycket på långt håll.








Undrar om den finns i vitt? Det skulle göra sig bättre där tror jag.




 




Undrar om mina "Gladioliusar" hörde att jag klagade på att de inte ville blomma??!



Här är i alla fall 3 vita som är så fina med massor av blommor på stängeln.


 


 En vacker ros fanns där också "Louise Bugnet". Den hade många fina vinröda knoppar.
Nu när den växt upp syns den bättre.




 

Det är så härligt att det finns blommor kvar i rabatterna än. Jag vill inte att sommaren skall vara över.

Nu börjar en ny vecka.
Önskar er allt gott.
Kram Meta

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja noe er ferdig for i år men så mye fint som står i blomst hos deg ennå.
Bare været holder seg bra har du mye å glede deg over i september.

God ny uke fra Marit.

MODERN COUNTRY sa...

Hei Meta takk for hilsen i min blogg! Jeg blir så glad hver gang noen skriver en rad. Ja er ikke Danmark herlig, ønsker meg dit selv også flere ganger i året. Men det blir som regel en gang, men da prøver jeg også å bli ett par uker i samme slengen og rekke over så mye som jeg kan :)

For en frodig og fin hage du har, så variert. Inspirerende å se kransen du laget med Tagetis. Like varm og vakker som høsten er.

Vennlig ~ Aina