Bloggintresserade

söndag 11 augusti 2013

Regnig morgon

Hej alla fina som kikar in till mig!

Idag började dagen med ett regn som vräkte ner. Jag tänder ljus och myser med frukost inne i stugan.

 





 Det är inte många dagar det har hänt i sommar mot förra sommaren då var det tvärs om.


 
Idag blir det lite innebilder Jag har en pelargon som jag jobbat med för att stamma upp. I sommar har den växt bra och nu har den flera blommor.
Den såg så tråkig ut längst ner så jag satte lite avklippta skott där och de har också tagit sig.





Genom fönstret kan jag se de gamla röda pelargonerna som är så tacksamma de har blommat så här hela sommaren.





Mitt försök att få en fylld hjärteform med pelargonen verkar funka. det är inte mycket kvar nu. Såg till och med en liten blomknopp igår i den.Det är till att frisera mint en gång i veckan annars växer det för mycket och blir för tjockt.



I lilla växthuset står det en massa skott från i våras när vi var till Rockdala och tittade på alla "konstiga" pelargoner och Fuxsior. Det är fint om jag kan få dom att överleva vintern också. Där finns bl.a.en vid namn Linderholm och 2 st. 
höga varianter,till torn. Få se om de blir det till nästa sommar.
Jag håller tummarna. Förra försöket gick inte så bra.




Här har jag en doftpelargon som heter
" P.Tomentosum" jag har inte sett den blomma och är så nyfiken på hur den ser ut. den tar stor plats så jag vet inte riktigt hur den skall få plats i vinter hemma i lägenheten.


Lite inneblommor idag. Nu skall jag packa för att fara till Köpenhamn med mitt barnbarn.
Ha en fin vecka,
Kram Meta

Inga kommentarer: