Bloggintresserade

onsdag 7 augusti 2013

Liljor och ett tips.


 
Hej alla vänner!

 Ni vet jag älskar liljor. Här är ytterligare en i min samling. Den har nyss slagit ut.
Jag har den vid ett armeringsnät  det är bra för då kan jag sätt fast den i det, annars  faller de gärna fram av blommans tyngd


Jag hittade på en handelsträdgård otroligt bra stöd till blommor.



 









Det är långa stänger ( vi har delat en del på mitten) där man sätter fast ringar i olika storlekar med hakar Som tillbehör finns likadana klämmor och de passar perfekt i mitt armeringsjärn,


Jag hoppas att ni ser och förstår. Ringarna finns i flera storlekar och med eller utan rutor.





Den minsta har jag till liljor

De två mindre lite vidare än liljestödet har jag till rosor och till höga växter som behöver stöd. De med rutor har jag till rosor pioner riddarsporrar osv.
Eftersom de är gröna så syns de inte heller så bra.
De kommer från ett företag som heter  Peacock.


Det var ett tips i sommaren från mig 
Ha det sååå gott i den resterande sommaren.
Kram Meta

4 kommentarer:

Felix sa...

Armeringsnät är bra till mycket! Mitt förra inlägg handlade också om det... :-)

De där blomstöden verkar vara bra. Tack för tipset!

Sommarhälsningar
Elisabet

Margot sa...

Liljor är jättevackra, jag gillar att ha dem i rabatterna också! Tack för tipsen om blomstöden, ser riktigt bra ut!
Ha det gott!

Charlotta sa...

Underbara liljor, vilken färg!

Jag hade liljor några år, men de tynade bort (eller blev uppätna av sork?) Hur som helst försvann de och jag har inte tagit upp intresset igen pga liljebaggar som är så tråkiga. Men så läste jag ett tips om att man kan vattna med vitlöksvatten. Så nu har jag lust att försöka igen. :))

Änglarum sa...

Härlig färg på liljan :) tack för tipset!det var nytt för mig..ha en fin forts på veckan! kram Jessica