Bloggintresserade

lördag 10 augusti 2013

Gult är inte fult.

Hej mina vänner som kikar in till mig!


Jag har en rabatt som bara har gula blommor. 
Jag gillar verkligen gula blommor men jag har lite svårt att ha dom tillsammans med mina övriga blommor.  
 

De är finast när de är själv tycker jag.


Rabatten är upphöjd utmed en trapp så man ser den lite underifrån.







 



Det som blommar just nu är en gul hundtandslilja.















 Två sorters Rudbeckia: En mycket hög gammal sort och den som är mer enkel i blomman och lite lägre. de är från grannar här på kolonin.






Längst fram i rabatten mot trappen har jag några dagliljor var av två blommar just nu.En orange och en vit. sen finns en gul men den är  tidigblommande så den är över nu.




 Jag älskar ju liljor så  därför försöker jag få så många olika som möjligt så de blommar länge.



Den oranga har jag två av. En lägre som blommar tidigare och så denna som jag fått av en granne här. Den är högre och blommar också senare.




I rabatten finns lite andra växter som har blommat över. En Gul ros, en pion mitt mellan buske och träd, den har inte blommat än så jag är så spänd på att få se hur den ser ut, kanske nästa år. En gul lupin finns också, på marken har jag lite gula och orange marktäckare. De syns best på försommaren så de kommer en annan gång.

Det var allt för idag Ha en bra dag
Kram Meta

3 kommentarer:

Lotta sa...

Så många fina gula blommor du har, just nu har jag mest rosa blommor, konstigt att färgerna liksom går i perioder...
Ha en fin lördag.
Kram Lotta

Änglarum sa...

Hej! visst är gult fint! men kan inte komma på att jag har några direkt gula utan lite mer citron färgade..har ju viss dragning åt det rosa ha en fin helg <3kram Jessica

Hyrestanten sa...

I år är nästan alla mina blommor i koloniträdgården rosa men även jag har rudbeckior, stående mot en spalje av gärdsgårdsvirke. De lyser som solar och jag blir glad bara av att se dem.
Fina bilder i din blogg!