Bloggintresserade

tisdag 27 augusti 2013

Besök och lite annat.

Hej mina vänner!

Dagarna går och det finns massor att göra här på kolonin.

Jag tömmer lite krukor varje dag och skurar rent.









Mannen har börjat att gräva för sovstugan.



 Jag skulle gräva för ramen till mitt växthus då kom den här lilla paddan fram under plasten.



 






Tycker inte att han ser så trevlig ut så vi lät honom hoppa iväg till ett bättre ställe.


 







Lite senare på dagen kom kolonikatten på besök. 









 



Den utforskade mitt land tror han hörde att det finns sork där. 





Det låter nog nåt här
 Eller här.


Den här katten bor i området nedanför kolonin. Varje sommar är han hos oss och tar massor av råttor.


Det finns ett annat djur här på kolonin Det är en snigel med hus. Den har jag fått av en väninna i somras. Den är jättesöt. 
Tack för den!



Lite smått och gott från mig idag
Ha en fin onsdag
Kram Meta

Inga kommentarer: