Bloggintresserade

fredag 26 juli 2013

Sommarregn och åska

Hej alla fina som kikar in här!

Vi har en helt underbar sommar, är sååå glad för det. Vi behöver nog det lite till mans efter regn och rusk i ett helt år känns det som.
Det är så varmt här,nu på em drog molnen ihop sig till oväder. 
De har varnat för åska.









Frampå kvällen brakade det lös. Jag var på expeditionen i ett möta. så ni kan ju bara gissa vad som hände med kuddar och dynor.....





Just det dyngsurt!!!! Nu står de lite varstans på verandan på tork. De som är av skumplast de får vara ute. Blir nog sol sedan och då torkar de.

 

Det kom ganska mycket, väl önskat regn16 mm.


 




 På sena kvällen var himlen fortfarande mörk och regnsjuk så det kanske kommer mer till natten. Det är sååå välbehövligt. Här är så torrt att det dammar i en del rabatter. 
Fredag morgon; Oj oj oj vad det har åskat och regnat inatt det kom ytterligare 12 mm.
Det är inte alla somrar som vi blir glad åt regn.

I min ena rabatt har jag blommor i regnvädrets färger.

  

En lavendelfärgad ros"GiGi"
Mörkblå "Stäpp salvia"och Höst floxen "Blue Paradise"







På den rostiga armeringsmattan blommar nu min vackra klematis. "Romantika"









Till slut en nyutslagen Anemon. Även den blå.
Allt i samma rabatt bredvid varandra.
Kanske jag skall döpa den till åskvädersrabatten hihi.
Ha en fortsatt härlig sommar var du än är.
Kram Meta

3 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! ja visst är det välbehövt med regn! men vilka åsk knallar..Romantikan blommar hos mig med :) Trevlig helg <3 kram Jessica

Carver sa...

The flowers are very beautiful.

G:a Affären sa...

Ja det behövdes verkligen regn!Så fint din klematis blommar mot den rostiga armeringsmatta. I år har jag äntligen köpt anemoner, en blomma jag upptäckt genom bloggvärlden. Men, jag kommer inte ihåg vilken färg det blir!

Kramar
Cia