Bloggintresserade

måndag 8 juli 2013

Solig söndag

Hej alla fina vänner!

Igår var det en helt underbar dag med sol och värme. mitt barnbarn och jag har varit en stund i Rosariet på Rosens dag.

Här fanns några som sålde blommor lotter  och lite annat.
som hör trädgård och odling till
 










Skulle det vara så att någon är allergisk mot blommor varför inte väva en matta i trasor med massor av blommor.

 








KFUMS musikkår underhöll med skön musik.




Jag visar lite bilder på en del av de rosbuskar som blommade rikligt i området.Det var så mycket som var i full blom.Jag spar de rabattrosor som fanns där till en annan gång.
 


 








 
 




 Ett gammalt träd hade blivit inklätt i en underbar liten svagt rosa ros.








Några Pioner var fortfarande i full blom.

 
Och ett träd,  Kaukasik Vingnöt
Hade så häftiga hängen.

 






Det var en hälsning från Kolonin idag med önskan om en härlig måndag
Kram Meta

1 kommentar:

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fina bilder på blommor och annat. Ha en ny fin vecka. Kram Mimmi